Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af net- og telefoni til kontorfællesskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Oct 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Vi er fire iværksættere, som har brug for råd om valg af telefoni og internetløsning til det kontorfællesskab, vi er ved at stable på benene. Vi opfatter os selv som individuelle enmands-virksomheder - mikrovirksomheder - i et netværk, hvor vi hver især kommer med vores kunder, men hvor vi tilsammen vil kunne mere, både udveksle kunder og tage større opgaver i kraft af de forskellige kompetencer, vi har tilsammen.

Som fælles platform vil vi lave en kortfattet hjemmeside med et fælles navn, men hver især har vi et firmanavn.

 

Vores behov er sådan, at vi skal kunne føre længere telefonsamtaler med kunder og kilder, foruden at vi - selvfølgelig - alle skal kunne komme på Nettet. Vi er to journalister, en pressefotograf og en arkitekt, og vil gerne på længere sigt være flere kontorfæller, gerne en 10 stykker.

 

Vi leder pt efter de rette kontorlokaler og regner med at lave åbent kontor med skriveborde, så vi kommer nok til at sidde fire personer på 50-60m2.

 

Desuden skal vi have mødelokal, forkosthjørne eller rum og evt. lokale, hvor man kan sætte sig og optage et interview på telefon, hvis der er for meget larm i det åbne rum.

 

Vi vil gerne fremstå udadtil som et bureau, kunderne kan ringe til, selv om vi regner med, at de fleste kunder henvender sig direkte til en af os, fordi vi allerede har kontakt med vedkommende, eller kunden er blevet anbefalet en bestemt person.

 

Spørgsmålet er, om vi skal have en bureautelefon, eller vi kan klare os med hvert vores telefonnummer?

 

Vi har talt med andre kontorfællesskaber, og det er lidt forskelligt, hvordan de kører. Nogle har et bureaunummer, som kunder kan ringe til, og de stiller om til fastnettlf, som hver har på sit skrivebord. Andre har hver deres mobil og/eller fastnettlf nr., og dette står på deres hjemmeside. Kunderne ringer primært, fordi de allerede har kontakt, så nye kunder skaffes primært ved mund-til-øre. Det vil formentlig også være tilfældet for os.

 

Hvad mon vil virke bedst også set i forhold til det praktiske og det kosteffektive.

 

En læsning kan være trådløse telefoner, så vi ikke behøver at have et omstillingsbord og gammeldags fastnettelefoner, der ikke kan flyttes. Det kræver selvfølgelig mindst to linjer ind, så en anden kan tage telefonen, hvis en er blevet ringet op og sidder og snakker på linje 1.

 

Eller hvorfor ikke vælge at lade vores telefonforbindelse gå via nettet?

Det kan vel lade sig gøre i dag eller hvad?

F.eks. kan man jo sagtens via Skype ringe til en almindelig fastnettelefon.

Hvis vi nu får trådløst internet, kan alle på kontoret dele netforbindelse, eller hvad er kapaciteten på sådan noget?

 


Hej!

 

Vi er fire iværksættere, som har brug for råd om valg af telefoni og internetløsning til det kontorfællesskab, vi er ved at stable på benene. Vi opfatter os selv som individuelle enmands-virksomheder - mikrovirksomheder - i et netværk, hvor vi hver især kommer med vores kunder, men hvor vi tilsammen vil kunne mere, både udveksle kunder og tage større opgaver i kraft af de forskellige kompetencer, vi har.

 

Vores behov er sådan, at vi skal kunne føre længere telefonsamtaler med kunder og kilder, foruden at vi alle skal kunne komme på nettet. Vi er to journalister, en pressefotograf og en arkitekt, og vil gerne på længere sigt have flere kontorfæller, gerne en 10 stykker.

 

Vi leder pt efter de rette kontorlokaler og regner med at lave åbent kontor med skriveborde, så vi kommer
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Har selv valgt Fullrate, hvor telefonen så også kører via nettet (IP), men jeg tror max. er 2 telefonlinier. Men er der i dag 2 seperate telefonstik på lejemålet kan i jo evt. vælge Fullrate net+telefon via den ene, og så extratelefoner (ISDN) via den anden linie???
Martin
Fra København Ø
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 02:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Jeg ville nok tag en fastnet telefon samt bruge noget VoIP(IP Telefoni).

 

Jeg vil sige med en PBX linie ind i huset så er i sikker på det virker. Der er stadig lidt med Voip der gør at det kan være lidt farligt at have det som hoved linie..

 

Med en PBX linie der går ind til en server(Serveren kan også stå et andet sted. Men helst lokalt) som hoster et callcenter til SIP(VoIP). Kan i stortset få den til at gøre lige hvad i ønsker..

 

I ville alle få et lokal nummer fx. 201, 202, 203 og 204 Nå man så ringer på jeres fastnet nummer kan i vælge at den skal ringe hos alle eller man skal trykke 1 2 3 og 4 hvem man nu ønsker at snakke med.. Man kan få kø status i systemet så man fortæller sine kunder de er nummer X i køen osv.

 

Man kan indtale en besked som den skal afspille nå der bliver ringet nå i har lukket.. Man kan vælge at efter lukke tid stiller den om til jeres mobiler eller hvis i ikke svare på jeres kontor efter x antal sek.. så viderestiller den til ens mobil.

 

Man kan få musik on hold og alt det pjat der nu hører til.

 

Så det også muligt at modtag fax over voip som bliver sendt som en PDF fil på mail til jer allesammen hvis det er det man ønsker..

 

Altså mange flere mulighedere end bare et fastnet nummer..

 

Så en anden ting der er rigtig smart ved at have en lokal VoIP server er at ved sygdom kan man altså logge ind med sin IP phone på jeres server og du kan dermed besvare opkald til dig derhjemme eller hvor du nu har mulighed for at komme på nettet..

 

Lyden er også helt fin..

 

Jeg bruger det selv i mit eget firma og vi er meget glade for det..

 

Du skal være velkommen til at skrive til mig på jti@define-it.dk så skal jeg nok forklar dig mere om det hvis du ønsker det.

 

Held og lykke med at finde det i der passer jer.

 

Jonas T

 

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)