Mange, der søger på Google, når højst til side 4-5, for at finde det de søger. Derved kan man jo gå glip af spændende hjemmesider, som bare enten er for nye eller som ikke har søgemaskineoptimeret den. Eller der er bare for mange om buddet. Er der derfor en fremtid i at lave en Google lillebror, som på side 1 viser hjemmesider fra Googles side 6 samt har sorteret alt skramlet og fyldet fra, som Google jo også viser? Det er selvfølgelig et tænkt eksempel, men når man graver lidt i de høje sidenumre finder man altså indimellem nogle guldkorn. De guldkorn kunne man måske finde på side 1-2 hos lillebroren.
Det er vist lettere sagt end gjort! Google prøver altid at levere de bedste resultater til brugerne, og finder google en lille side mere relervant på en søgning end en stor side, sker det tit at den lille side bliver valgt.
Det lyder som en spøjs idé. Jeg tvivler på, at den har gang på jord.
Både fordi jeg har svært ved at se målgruppen overhovedet, men også fordi den rent teknisk vil have nogle udfordringer. Du vil vise resultater fra side 6 og frem, men sortere skramlet og fyldet fra. Skal den sortering så ske manuelt? Og hvis man automatisk kan sortere skrammel og fyld fra, hvorfor gør Google det så ikke i dag.
Nu emnet alligevel er oppe, må jeg så ikke rette en ting i dit skriv. Langt de fleste, der søger på Google og andre søgemaskiner når nemlig aldrig forbi side 1. Et mindretal kommer om på side 2 og stort set ingen videre derfra.(afhængig af niche. På visse søgninger kommer folk hyppigere om til de høje søgeresultater).
Selvfølgelig er det en spøjs idé! Tænkte nok at det ville være en udfordring. Det er dog heller ikke noget, som jeg vil kaste mig over, men glædes over at mit eget koncept med at præsentere spændende og anderledes koncepter og leverandører for mit netværk og kunder kan have sin berettigelse. Der er en masse info at gå glip af på side 3 og frem......
Hvis du gerne vil have nemmere overblik over flere søgeresultater, så kan du også sætte dine Google-indstillinger, så du får vist flere søgeresultater pr. side. Så skal du ikke klikke flere sider frem, men kan blot scrolle ned af siden. Det kan spare dig for et par klik på musen.
det lyder som utopi, hvis det skulle være indenfor alle typer søgninger.
Det eneste sted jeg kan se sådan noget virke, er ved manuelt sortering af links indenfor en bestemt niche - men det er der jo allerede lavet så meget af, som fx. hjemmesider der har link til alt om sunhed, alt om iværksætteri, alt om sejlsport, osv. osv.
Det andet ville være at tro man kan programmere en automatisk rutine der er bedre end google's (og ja også bedre end alle de andre søgemaskiner), og det er nok på linie med at opfinde tidsmaskiner osv. Det kan måske lade sig gøre i teorien, og kan ikke praktisk udelukkes - men usandsynligt og en kæmpe udfordring ;)