Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance sælger

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går og overvejer at finde en freelance sælger, inden for rengøringsbranchen, som selv skal sørge for bil, tlf. mm. men hvad skal jeg forvente at betale for sådan en? snakker vi % af en evt kontrakt eller hvad?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:47

Hej

Du skal forvente en fast pris plus en bonus når salgsmåles bliver opnået. Se mere på www.csales.dk og jeg kan hjælpe dig.

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Skrevet kl. 19:28

Jeg syntes da jeg kan se rundt omkring at der findes sælgere på 100 % provition, hvad skal man forvente de vil kræve?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:58

Det findes, det er dog en måde vi har valgt ikke at ville arbejde på.

Grundlæggende mener jeg at begge parter skal bidrage med noget før det kan blive et succesfuldt samarbejde. Og hvis sælgeren sidder med hele risikoen er det ikke så tit succesen er så stor.

Fra Egtved
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:27

Du ønsker godt nok en freelance sælger, men hvad med at kontakte den lokale arbejdsformidling. I øjeblikket er der nogle gode muligheder for at ansætte en til "små" penge. Det kunne måske rigtig sætte gang i forretningen.

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 20:35

En grundløn + 30% af DB er meget normalt.

xxx

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 22:18

Min erfaring er også at grundløn skal der til - ellers skal du godt nok sidde med noget ganske særligt.

Pjedsted > Der er da vist noget galt med din signatur kode?

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 11:24

Du skal jo i bund grund sørge for at din medarbejder kan leve af det han laver. Det trækker typisk mere kvalificerede medarbejdere at der er en fastløn, det giver også noget ro i hverdagen - en desperat sælger er ikke en god sælger. Så en fastløn + en fornuftig provision er den bedste løsning.

Hvis du vælger en løsning på ren provision så skal provisionen jo så være så høj at han kan "score kassen" :)  ... og så skal du naturligvis være indstillet på at stille bil og telefon til rådighed, eller kompensere for at han bruger sin egen bil/telefon.

Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 11:44

De svar du har modtaget virker ganske fornuftige.

I den branche du arbejder i, vil jeg også anbefale en medarbejder med fast grundløn + god provision.

Hvis du vælger en freelance sælger på 100 % - så kræver dette et højt provisionsbeløb da din branche har ufattelig mange konkurrenter derude, som er godt igang med at skaffe kunder.

Eventuelt kunne du vælge, at bruge en freelance mødebooker til at skaffe salgsmøder? Denne løsning tilbyder jeg gerne, at tale mere med dig om - hvis det kunne være interessant?

Ellers pøj pøj med det hele.

Mange hilsner

Tanja

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Skrevet kl. 19:38

Kan godt se fornuften i det i siger, men skal pt ikke bruge en fuld tids, så nu må vi se hvad jeg finder ud af.

Tanja: hvis der er noget jeg hader(ikke noget personligt) så er det telefon sælgere, så kunne aldrig finde på at belemre mine potensielle kunder med dette, eller nogen som helst andre...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)