Hej Alle Lige for tiden kommer der rigtig mange opkald fra diverse Adwords sælgere, de kan alle sammen forøge mine annoncer med 30, 40 helt op til 60% i konventering. Ham den sidste der ringede idag sagde at mine annoncer stod helt forkert i følge googles retnings linjer! Mit spørgsmål er nu, hvordan er googles retningslinjer og hvad gør jeg forkert? Mit hoved søgeord er oksekød.
Venlig hilsen Jesper Riel |
Hej Jesper
Det er da vist ikke helt ude i skoven, det du har gang i lige nu med din adwords på søgeord: oksekød.
Din landing page ser korrekt ud i forhold til annoncen, som også passer med søgeordet. Resten kræver nærmere undersøge af din konto for at finde ud af, men jeg ser ikke nogen kæmpestore problemer som det kunne lyde til at sælgeren har sagt til det.
Den største udfordring såvidt jeg kan gætte mig til i forhold til din konvertering, er at dit søgeord er for bredt. Mere konkrete søgeord såsom: "køb oksekød", "dansk oksekød", "oksekød forhandler", "oksekød levering" osv. ville nok give en højere konverteringsrate.
Min erfaring er at størstedelen af de sælgere der ringer ud og vil sælge adwords optimering eller adwords annoncering, generelt lukker 99% lort ud, så du skal bestemt ikke tage for gode varer hvad der bliver sagt.
Bed i stedet vedkommende med at komme med eksempler eller dokumentation på skrift, hvad der helt konkret er galt med din opsætning (han behøver jo ikke komme med løsningen, blot nævne nogen af problematikkerne).
Det burde være let for ham, hvis din adwords annonce er helt gal - spørgsmålet er så bare om den er det?
Jeg formoder ikke han har set dine klikpriser eller konverteringsrater, og det er jo i sidste ende altafgørende tal, som kun du selv sidder inde med.