Jeg skal til at oprette en hulens masse produkter i Dandomain systemet, men da jeg gerne vil undgå at dræbe min arm og få en gigantisk museskade, vil jeg gerne kunne oprette mine produkter på en anden måde. Jeg har så hørt at man kan bruge import/export modulet til dette og simpelthen oprette filerne ved hjælp af CSV-filen. Er der nogen der kan give mig lidt hjælp med det? Jeg forstår ikke lige hvilke data jeg skal bruge? Har prøvet at exportere nogle produkter, tilføje nogle flere på linjerne under, men når jeg så prøver at uploade dem, siger Dandomain systemet at den ikke ved hvor den skal placere dem.
Det er vel egentlig logisk nok, for jeg har ikke angivet noget produkt-placering i min CSV fil, MEN jeg kan ikke rigtigt se hvor dælen det skal angives. Nogen der er friske og kan hjælpe? :)
Nå, efter at have været lidt sur og forladt computeren et kvarters tid og lavet en kop kaffe, kom jeg tilbage til computeren. Det var bare et kryds der skulle sættes, synes bare det var krydset af før :) Men hvis nogle af jer andre kan bruge svaret, kan det ses her: http://mathiasbak.com/images/dandomainexport.jpg
Jeg skal til at oprette en hulens masse produkter i Dandomain systemet, men da jeg gerne vil undgå at dræbe min arm og få en gigantisk museskade, vil jeg gerne kunne oprette mine produkter på en anden måde. Jeg har så hørt at man kan bruge import/export modulet til dette og simpelthen oprette filerne ved hjælp af CSV-filen.
Rigtig god ide - det er rigtig nemt og effektivt at arbejde med Import / Eksport når man først har sat sig ind i det. Hvis du støder ind i nogle ting du ikke kan få ind, som f.eks. simple varianter, er det fordi det kræver du bruger XML - det ligger der lidt flere muligheder i.
Mathias Bak:
Er der nogen der kan give mig lidt hjælp med det? Jeg forstår ikke lige hvilke data jeg skal bruge? Har prøvet at exportere nogle produkter, tilføje nogle flere på linjerne under, men når jeg så prøver at uploade dem, siger Dandomain systemet at den ikke ved hvor den skal placere dem.
Som du allerede vist havde fundet ud af, skal du have en kolonne der hedder PROD_CAT_ID, her skiller du de enkelte produktgruppe id'er med # hvis du vil have produktet placeret i flere. PROD_MIN_BUY, som skal stå til 1. Har skrevet et par basis tips om det tidligere her: http://www.amino.dk/forums/p/64503/398164.aspx#398164
Hvis du fremtiden får brug for hjælp til din DanDomain butik, står jeg gerne klar til at hjælpe. Fang mig på ks@cygnet.dk eller 61307560