Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man få sådan en hjemmeside???

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Nu har jeg virkelig brug for hjælp grundet uvidenhed - så håber nogle af jer aminoer kan spore mig lidt ind på, hvad det egentlig er jeg skal bruge :)

Jeg har siddet og kigget på flere nyheds sites, til alle mulige målgrupper - men nogle af disse sites, ser umiddelbart ud til i mine øjne ikke og have nogen stor redaktion bag - kan man virkelig lave en lækker designet hjemmeside, der på en eller anden måde opdaterer nyheder løbende automatisk - og i så fald hvordan gør man det?

Et andet spørgsmål, af mere generel karakter - lad os sige man har en side med en målgruppe fra 20-30 år - hvis du skulle annoncerer på sådanne, hvor mange besøgende per dag/uge/måned ville du se som attraktivt? Ved godt det måske er et svært spørgsmål, og det kommer jo også an på pris mv. - men ville meget gerne høre din mening.

Håber der sidder nogle der kan hjælpe, trods klokken er ved at være mange.

Ser frem til en masse spændende info :)

Bendtsen

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 23:02

Hey
alt er vel muligt ;)

men mun ikke der er nogen der skal sorterer nyhederne der kommer ind ?

jeg ser det her fra en udviklers synspunkt.
det er muligt at overvåge(abbonerer på) en masse RSSfeeds der passer på ens målgruppe og så vise dem.
og krydder der med ens egne artikler.... men om der er sites der kan dette ? det ved jeg ikke men teknologien bag er ikke så langhåret ;) det er nok mere hvordan det bliver pakket ind og sorteret der gør forskælden ;)

håber der er andre der kan komme med bedere indput ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ja det er nemt nok af lave et site hvor af alle nyheder kommer via RSS

men de sites er der nok ved af være alt for mange af.

i fremtiden vil folk nok heller have af nyheder mere er  personlig.

Jeg annoncerer desværre overhoved ikke da 80% af opgaver er fra p2p

eller gamle firmaer jeg har sidde med førhen.

men du skal op i en del trafik hvis du skal have folk forbi for af annoncerer.

hehe ja kl er mange sidder med en del opgaver. fordi jeg holde fri igår. well

men skal først ud af døren i morgen omkring kl 13 så jeg overlever nok .

synes man af kl er mange så drik en spand kaffe og se en gang mere på uret.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 23:10

Hej Jacob

Jeg lever også efter devisen at alt er muligt for den der bærer viljen i hjertet, men da jeg ikke har den største tekniske indsigt, så håbede jeg der var andre der kunne forklare mig hvordan tingene hænger sammen, nede på et niveau, hvor selv jeg kan være med :)

Men tak for dit svar, det virker da som om det ikke er helt umuligt - spørgsmålet er bare hvordan, og så har du selvfølgelig ret i at maden smager bedre, hvis den bliver serveret ordentligt

Bendtsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 23:14

Hej Peter

Tak for svaret - den er noteret, altså mht. kaffen :)

Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men hvad er det her "wordpress" egentlig - er det det samme som det i beskriver som RSS? (ved godt det er tilbage til blyant og papir med ABC)

Når du skriver en del trafik, taler vi 5-10000 pr. uge/måned, eller færre/flere?

Bendtsen

EDIT: Wordpress, er det forstået korrekt at dette er et blog værktøj - i så fald har jeg vel svaret selv "NEJ" til ovenstående "dumme" spørgsmål? :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 23:18
Altså jubii har jo news.dk som blot overvåger RSS feeds mere eller mindre og deeplinker til artiklerne.

I forhold til annoncesalg på en nyhedsside, så kommer det jo meget an på, om det er niche nyheder, generelle nyheder eller hvad det er. Hvis du har et site med niche nyheder, så kan du sælge visningerne langt dyrere end du kan på de mere generelle sites. Og det er uagtet om du bringer nyheder eller om du har et niche forum eller andet. Niche produkter kan generelt bare sælges dyrere.
Med et site med mere generelle nyheder vil du nok sælge visningerne til en lidt lavere CPM og ergo skal du have tilsvarende flere visninger før det er noget værd.
Jeg kan ikke give et bud på antal besøgende. Det kommer jo meget an på dine forventninger også. Skal der laves dedikeret indsalg på et generelt nyhedsmedie, så skal der nok minimum laves 1-2 millioner annoncevisninger om måneden per format.
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 23:25

Hej Mtrolle

Super indlæg, også til alle andre indtil videre. Kender godt news.dk - synes dog ikke opsætningen af denne side er fantastisk - men kunne man forestille sig lidt i samme stil, men hvor der måske var billeder med på selv nyhedslinjen taget fra linket?

Nu er der en masse snak om RSS, koster dette noget, eller er det noget man koder sig ud af?

En anden ting, kan og må man egentlig "låne" nyheder fra andre sites, f.eks. tv2 eller lign. blot man anvender kilder - er der nogen der har forstand på dette?

Mht. antal visninger - mener du at 1-2 mio skal ind forbi siden, eller hvordan? - for tvivler på min målgruppe er så mange :)

Bendtsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:25

jeg har lige sidde og google lidt bare for af se .

men RSS er hvor du modtager nyheder fra andre sider af.

dem får du ind som xml .

så skal du have en hjemmesiden som kan forstå rss sådan af dine bruger kan se nyheder som du ønsker de skal fremvises.

de fleste cms systemer kan du få moduler som kan klare RSS. men der skal lidt til for af få et helt site med nyheder.  men det er ikke svært af få op og kører.

men hvis du skal have det lavet.

kan du se på joomla og smide RSS news display på .

så er du godt igang .

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:31

lad os se på tv2 med nyheder som jeg selv bruger da jeg bor i udlandet . "har ikke tid til af sidde på tv2 hele dagen så

prøv se på

http://support.tv2.dk/rss/

og tryk på nogle af de RSS links som er .

RSS er gratis men det er så ikke alle sites om giver det ud.

men stort set alle gør det. bare husk af skriv hvor i har hente RSS fra.

så ser jeg ikke nådet problem i af man henter .

well men xml som du kan se skal jo rettes til sådan af det kan vises på din hjemmeside efter dit ønske .

ellers så det bare som i xml .. ser ikke altid godt ud :)

nej ikke så mange bruger tænker nok mere en 1000+ pr dag. så tror jeg godt af du kan få nogle forbi

muligvis ved det ikke helt .

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:33

Wordpress <----- har aldrig brugt det og kommer aldrig til det.

men jo Wordpress bliver brugt til blog. og privat sites.

min mening om Wordpress.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)