Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Optaget .com domæne og GoDaddy

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Hvordan kan det være at stort set alle .com domæner er optaget, og at GoDaddy(hvem end de så er) står som ejer af mange af dem.

Skal man så købe navnet af dem? Hvis ja, er det OK firma at handle med? This web page is parked FREE, courtesy of GoDaddy.com

Hilsen

Lars / Manden der er ved at blive idiot af at finde vores nye firmanavn!!!!!!

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 20:51
GoDaddy er en af verdens førende domæneregistratorer, så rigtigt mange domæner ligger hos dem, og der er ikke noget specielt farligt ved dem. At der står at et domæne er parkeret ved GoDaddy er ikke ensbetydende med at domænerne er ejet af Godaddy selv eller at det er til salg, typisk vil en parkeringsside indikere at domænet er ejet af en af GoDaddys kunder som ikke bruger domænet aktivt i øjeblikket.
Tilmeldt 4. Dec 09
Skrevet kl. 21:02

Hej Sune,

Tak for svar.

Super - så hvis de sælger kan man godt købe gennem dem.

Men, hvad med www.awtd.com - dette billede kommer også tit når man leder efter .com navn - kender du noget til dem? (Ikke awtd men dem der ejer sitet)

Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 21:15

awtd.com er parkeret hos Sedo.com, der er en af de største domæne markedspladser. Grunden til at du ofte ser sider med samme design, er at I ligehed med GoDaddy, lader de deres kunder "parkere" domænet og derved både vise at domænet er tilsalg og evt. tjene lidt på reklamerne.

Hvis du kigger på awtd.com står der rent faktisk at "Domænet awtd.com er til salg" og følger du linket kan de se, at det er tilsalg for USD 445 (hvilket I mine øjne er en rigtig god pris, hvis disse initialer betyder noget for dig).

Tilmeldt 4. Dec 09
Skrevet kl. 21:54

Christian:

awtd.com er parkeret hos Sedo.com, der er en af de største domæne markedspladser. Grunden til at du ofte ser sider med samme design, er at I ligehed med GoDaddy, lader de deres kunder "parkere" domænet og derved både vise at domænet er tilsalg og evt. tjene lidt på reklamerne.

Hvis du kigger på awtd.com står der rent faktisk at "Domænet awtd.com er til salg" og følger du linket kan de se, at det er tilsalg for USD 445 (hvilket I mine øjne er en rigtig god pris, hvis disse initialer betyder noget for dig).

Tusinde tak.

Jeg forstår det "hele" nu.

Har du erfaring med at handle med disse firmaer?

/L

Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 22:24

Jeg har både købt et domæne gennem Sedo og et gennem GoDaddy Domain Auctions, samt et par andre gennem enten direkte forhandlinger med ejeren eller gennem en broker.

Du er velkommen til at skrive, hvis du har nogle spørgsmål.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)