Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Priser på konkursboer?????

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu har jeg handlet med varer i mange år og der er stadig noget der undre mig.

Jeg kan ikke forstå at på nogle steder hvor de sælger konkursboer, altså restpartier o.s.v. at prisen er så høj.

Det kan da ikke passe at varer som er vurderet til f.eks. 50.000 kr bliver solgt til 30.000 kr + moms

Jeg er af den overbevisning at de presser prisen op.

Jeg har aldrig givet så meget, alller højst 25 % hvis varen er gód af vurderingen.

Jeg vil gerne hører hvad andre har af erfaringer med dette og hvad de mener priserne skal være??

Jeg ved godt det er forskelligt fra vare til vare med sådan ca.

Kan i alle have en god aften

mvh

The Trader

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 23:57

Hejsa

Jeg køber også selv en del varepartier, og sælger da også (heldigvis) :-)

Vi kan sidder og regner på det fra gang til gang, og 90 % af vores varepartier er solgt inden vi køber dem.

Men du har ret i der er mange der tit ryger meget højt op, på bla. forkskellige auktionshuse, og direkte auktioner.

Jeg ved ikke hvor du mener der forgår snyd henne af?

Handel med varepartier via Trademen

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:32

Du har ret i at priserne har ændret sig.

Jeg tror der er flere faktorer der spiller ind, der er den hvor det er dem der går konkurs der køber sine "egne" ting tilbage og starter igen til halv pris.

Men der er også en hel del private som har fået øjnene op for at der er penge at tjene ved at købe og videresælge via QXL, Trendsales, DBA m.v. og dermed skrues prisen også op.

Jeg ser dog også nogle der byder op i priser hvor der nogen gange kan erhverves et tilsvarende produkt for 10-15% mere ude på markedet og så med 2 års garanti og i de tilfælde er jeg sikker på at det er sorte penge der anvendes, ellers er det helt hen i vejret.

Og hvis du ser på konkurser.dk så prissætter de også værdierne højt i forhold til hvad man skulle mene tingene er værd, så det er vel af en eller anden grund muligt at få højere priser p.t., underligt nok.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15049
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:54

Køber bestemmer prisen... Så hvis et parti ryger op i en "høj" pris, så må det vel betyde at det er attraktivt, og kan sælges til en væentlig højere pris...

Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 10:31

Hej og tak for jeres indlæg!!

Ja, jeg har også lagt mærke til vurderingen,og den er da helt hen i vejret.

Absolut synd og træls for der er jo altid nogle som hopper på og så hænger på noget som de ikke har en chance for at komme af med uden at tabe mange penge.

Og jeg vil ikke give nogle ret i at det er køber som bestemmer prisen, NEj, advokater, sælgere o.s.v. byder bare selv prisen op og venter på at 1 bider på.

Jeg har stået til mange auktioner hvor samme varer er tilstede, enten har de ufattelig mange af den vare ellers også venter de bare på den rette køber!!! Men de kommer også!!

Men tak for jeres indput og i må gerne skrive mere

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15049
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:10

The Trader:

Ja, jeg har også lagt mærke til vurderingen,og den er da helt hen i vejret.

Absolut synd og træls for der er jo altid nogle som hopper på og så hænger på noget som de ikke har en chance for at komme af med uden at tabe mange penge.

Og jeg vil ikke give nogle ret i at det er køber som bestemmer prisen, NEj, advokater, sælgere o.s.v. byder bare selv prisen op og venter på at 1 bider på.

Så er det os køber der bestemmer prisen... Hvis køber ik byder, bliver varene ganske simpelt ik solgt...

Og om det er forkert, det advokaterne mm gør, må andre vurdere, men personen som byder, har vel på forhånd set og vurderet at værdien af varerne matcher, som minimum med det bud vedkommende vil give...

Fra Voorhout, Holland
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:12

Det er jo meget et spørgsmål om udbud og efterspørgsel.

Jeg går ud fra at vi taler 25% af normal engros pris ...eller hvad. Alt fra 15 til 70% af engrosprisen er normalt, men igen det kommer an på hvad det er for varer.

I konkursboer er det kurators opgave at sælge aktiverne dyrest muligt - så man kan ikke klandre dem, at de forsøger at få prisen op.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)