Bare lige for at sætte tingene på plads - jeg aner intet om SEO osv., og har heller ikke overskud/lyst til at sætte mig ind i det Vi driver to abonnementsbetalte nyhedstjenester om skat, moms og afgifter. Som en slags støtte til disse to sites, driver vi også en gratis nyhedstjeneste med et ugentligt nyhedsbrev. Vores kernelæsere er revisorer, advokater, konsulenter og embedsmænd. Der falder alligevel noget trafik af fra søgninger på Google, hvilket har givet os et rigtigt godt indtryk af, hvad det er for ord, der er "oppe i tiden". Trafikken er ikke specielt interessant for vores forretning, men vil omvendt kunne være interessant for en revisor eksempelvis. Så jeg sidder og tænker over, om der måske er andre, der kan have glæde af dem ? Jeg er i og for sig ikke ude på at finde nogen her som vil bruge søgeordene - mere høre om "salg af søgeord" er noget der kendes/bruges ? Vh |
Hej Lars,
Faktiske søgeord indenfor ens felt er naturligvis altid interessante, og folk betaler da også gerne SEO-folk for at foretage søgeordsanalyser. Men den slags analyser er noget mere strukturerede end blot en samling ord fra et relateret site.
Jeg ved ikke, hvor meget - om noget, I ville kunne få for sådan en gang søgeordsdata. Jeg har ikke kendskab til konkret handel med søgeord.
Men skulle jeg have en revisor i kundeflokken, ville jeg måske godt give en flaske rødvin for en passende mængde data.