Jeg er efterhånden vant til at importere fra Kina, og lader transportfirmaet håndtere alt mht. fortoldning. Nu har jeg lige fået en regning på knap 12000kr, hvor jeg normalt kun plejer at betale ca. 6000kr.
Søfragt er forudbetalt til afsender. Forsendelsen: LCL, vægt ca. 3 ton, fylder ca. 11 kubikmeter. Forsendelsen skal ikke leveres på min adr., jeg sørger selv for afhentning.
Jeg betalte før et Import Service Fee på 25 dollar og et Agency Fee på 75 dollar, og nu siger de, at jeg skal betale det samme gebyr, men nu per kubikmeter. Dvs. 25 dollar x 11 kubikmeter og 75 dollar x 11 kubikmeter.
Med den regning er hele fortjenesten næsten spist op. Er der nogen der kender til disse gebyrer, eller kan henvise mig til et andet firma til at håndtere min forsendelse.
Ofte er det en fordel at få en pris på hele transporten fra en dansk transportør...
Det synes jeg virker underligt. Når jeg tjekker priser fra Kina, så er danske speditører ofte faktor 2,4 i forhold til at købe transporten i Kina. Indfortoldning klares for småpenge i lufthavnen,
Jeg vil faktisk gå så langt at sige, at i 90% af tilfældende så er CIF prisen billigere, hvis man vel og mærke har med en leverandør at gøre der eksporterer meget, hvis ikke, så har du ret I at det bedre kan betale sig herfra via brokere eller lign.
Hvis du importere i øjeblikket op til det kiniske nytår, skal du betale ekstra. Der står allerede en del container i kina, som ikke kommer ud og sejle grunde de ekstra priser der altid er op til det kiniske nytår
Forsendelsen kom på skib medio januar, nøjagtig som de sidste par år (op til det kinesiske nytår), og regningen er normalt omkring de 6000kr som tidligere skrevet. Regningen er nu 12000kr og er derfor jeg søger hjælp.
THC ca. 3000kr, LCL ca. 550kr, ISPS 5€, import customs check & clearance 575kr, ISF ca. 1500kr, Agency fee ca. 4600kr, administration 595kr - og så kommer selvfølgelig momsen. Nu har jeg ikke lige dokumenterne hos mig, men det er i hvert fald ca. beløb.
Hvis du importere i øjeblikket op til det kiniske nytår, skal du betale ekstra. Der står allerede en del container i kina, som ikke kommer ud og sejle grunde de ekstra priser der altid er op til det kiniske nytår
I travle perioder pålægges containere fra Asien et såkald "Peak Season Surcharge (PSS)"