Hej Når jeg køber domænenavn(e) hos f.eks. GratisDNS lægges der 1,66 kr. på fakturaen. Skal der lægges moms på dette beløb eller ej? Jeg kan nemlig ikke få beløbene på fakturaen til at passe, hvis der skal moms på. Jeg har forsøgt at google det, men kan ikke finde noget. Svaret fra GratisDNS var ikke brugbart - og i øvrigt arrogant (som altid). Håber, at I kan hjælpe...
|
Hej Anders
Kreditkortgebyrer er momsfrie forudsat, de faktureres særskilt.
Vh
Lars
Se: http://www.skat.dk/display.aspx?oId=171219&vId=202789 hvor du finder følgende afsnit:
Betalings- og kreditkortgebyrer
Told- og Skattestyrelsen har i TSS-cirkulære nr. 40 af den 16. december 2004 meddelt, at det er Skatteministeriet opfattelse, at det gebyr, som virksomhederne fra 1. januar 2005 i medfør af § 14 i lov om visse betalingsmidler (betalingsmiddelloven) kan opkræve fra deres kunder, når kunderne betaler med Dankort m.v., må anses for et særskilt vederlag for en betalingstransaktion omfattet af momslovens § 13, stk. 1, nr. 11. Gebyret er derfor momsfrit.
Hvis virksomheden ikke opkræver et særskilt gebyr for kundens brug af Dankort m.v. som betalingsmiddel, skal virksomhedens udgift til betalingstransaktionen fortsat indgå i momsgrundlaget for den leverede vare eller ydelse, jf. momslovens § 27, stk. 1. Det gebyr, som virksomheden i denne situation selv skal betale til indløseren, jf. betalingsmiddellovens § 14, kan således ikke modregnes i momsgrundlaget for den leverede vare eller ydelse.