Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SQL Server 2008

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amioer

Jeg har valg at rode lidt med .NET, og har fået mig købt en database på en SQL server 2008.

Hvad bruger i til håndtering af SQL serveren?

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 17:31

Hvad mener du helt præcist med håndtering?

Du kan bruge SQL Server Management Studio til at håndtere de forskellige objetker (tabeller osv.)

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Tilmeldt 2. Jun 08
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 18:28

Hej Jakob

Tak for svaret, kan du anbefale en god bog til at lærer C# til webprogrammering?

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 19:56

Det afhænger helt af hvilken type bog man kan lide.

Efter min mening er den bedste om C# den der hedder C# in Depth (en anden udgave der dækker C# 4.0 er på vej). Denne bog dækker KUN selve sproget og stort set intet af selve .NET APIet. Til sidstnævnte er C# in a Nutshell perfekt.

Begge disse bøger er dog mest rettet mod eksiterende programmører og ikke så meget nybegynder.

Så hvis du er nybegynder kan jeg anbefale Troelsens Pro C# 2008 and the .NET 3.5 Platform. Hvis du er helt grøm og ikke har programmeret før så tag et kig på Head First C#.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 04:01

Der er også database tool indbygget i Visual Studio (som jeg formoder du bruger hvis du skal programmere .NET). I Visual Studio Express er den dog lidt begrænset hvad man kan i forhold til database håndteringen, men i den fulde udgave kan du håndtere de fleste ting der er brug for i dagligdagen :)

Held og lykke og velkommen til .NET's forunderlige verden :)

Tilmeldt 2. Jun 08
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 14:21

Hej Lars Meyer

Ja det er fandme en underlige verden at komme ind, dog tror jeg når man har forstået de praktiske ting så er man godt kørende Smile

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 14:41

JA ingen tvivl, .NET er genialt, især hvis man forstår at anvende udviklingsmiljøet korrekt. Jeg ser desværre mange .NET programmører der virkelig formår at gøre tingene besværlige for sig selv ved at sidde fast i forkerte/gamle tankegange om hvordan udviklingen skal foregå.

Produktivitet kan virkelig maximeres i .NET i forbindelse med Web Apps, især med hjælp fra de mange 3. parts components m.v. som kan integreres direkte og bruges med intellisense og det hele.

Jeg vil helt klart anbefale at du får fat i en bog eller andet undervisningsmateriale, som viser dig vejen og mulighederne med Visual Studio, for hvis du sidder og koder med notepad eller ikke bruger de mange smarte features, så kunne du i princippet ligeså godt kode i så mange andre teknologier. (ok det er jo også lækkert at man er sprog uafhængig at kan være flere forskellige sprog på samme projekt)

Efter min mening er en af de helt store styrker ved .NET selve udviklingsmiljøet, som ganske enkelt er genialt...

Tilmeldt 2. Jun 08
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 16:25

Hej Lars Meyer

Tak for dit fine svar, hvad kan du anbefale af bøger til lærer Visual Studio godt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)