Jeg tror ikke PBS kræver nogle form for sikkerhed? De kræver bare at man laver en aftale med dem. Så vores kunder kan benytte dankort, visa kort osv :)
mener jeg bestemt de går.. de kan kræve en bankgaranti, og da i er nystartet så vil jeg næsten væde med det er 100% sikkert at de vil have en bank garanti på 25-50.000.
mener jeg bestemt de går.. de kan kræve en bankgaranti, og da i er nystartet så vil jeg næsten væde med det er 100% sikkert at de vil have en bank garanti på 25-50.000.
Da jeg som 14-15-årig startede min første webshop, skulle jeg ikke stille så meget som en krone i sikkerhed (det stod dog i min fars navn). Så bare prøv, det kan være i er heldig!
Da jeg som 14-15-årig startede min første webshop, skulle jeg ikke stille så meget som en krone i sikkerhed (det stod dog i min fars navn). Så bare prøv, det kan være i er heldig!
Der er nogle andre faktorer end bare købet af virksomheden du skal være opmærksom på. Alt efter hvilke varer der sælges fra shoppen, skal i ud at købe nye eller flere varer på et tidspunkt. Hvis i kun kan gøre dette ud fra det salg i laver, så er det ikke mange nye varer i kan komme med - og dermed kan i ikke vækste shoppen hvilket jeg vil tro i ønsker at gøre.
Derudover er der markedsføringsomkostningerne. Du skriver at i har 6000 kr. som i kan bruge på dette. Undersøg hvad eksempelvis adwords koster indenfor den branche shoppen er i. Vi giver vel i snit 1 kr. pr. besøgende. Ud af hundrede besøgende kan du forvente - i bedste fald - at der er to som foretager en handel (er taget ud fra at det er en almindelig shop med almindelige varer). Så et salg koster altså ca 50 kr. Når du har brugt dine 6000 kr. har du altså fået 120 salg - hvis altså du er heldig og gennemsnitlig. Nu skal du så kigge på hvor meget en kunde køber for i snit. Er det eksempelvis en shop med ID Hairvoks (som mange har) vil et salg vel typisk ligge på 2-300 kr. Nu skal du så til at regne ud hvor meget der så er tilbage.
Jeg synes mange glemmer at nævne over for dig, at der er mange faktorer du skal kigge på. Du skal kigge frem. Det kan godt være du kan tilegne dig shoppen for de 12.500 kr. - men - er der også penge til at drive og udvikle den fremover. Det er jo begrænset hvad du kan tjene ind ved varelageret på de 10.000 kr. Undersøg også hvorfor shoppen sælges - gå i dybden med regnskabet.... er shoppen overhovedet rentabel???
Det er ikke for at lyde negativ - men for også at belyse nogle sider som du måske ikke har tænkt så meget over endnu
Der er nogle andre faktorer end bare købet af virksomheden du skal være opmærksom på. Alt efter hvilke varer der sælges fra shoppen, skal i ud at købe nye eller flere varer på et tidspunkt. Hvis i kun kan gøre dette ud fra det salg i laver, så er det ikke mange nye varer i kan komme med - og dermed kan i ikke vækste shoppen hvilket jeg vil tro i ønsker at gøre
Hej Helle
Det er ikke mig, men Jonas der er ved at købe en virksomhed
Jeg har mere end rigeligt at se til med mine egne projekter