Hej kære Amino, Jeg står i en situation hvor en partner og jeg har fået et kanon godt tilbud på en allerede etableret e-shop!. Det er selvfølgelig noget vi har snakket rigtigt meget om her på det sidste, og vi er faktisk kommet frem til at dette er den helt store chance for os. Vi har snakket lidt sammen og er kommet frem til at det nok ville være bedst hvis vi lå 12.500,00 kr. hver i projektet. Og dette er også noget jeg er meget villig til at gøre. Men problemet er at det jo faktisk er ret mange penge at låne i banken for en 19 årig studerende. Jeg har i forvejen en kassekredit på 50.000,00 kr. på min lønkonto. Så vil det være smartest at låne pengene via. den? Eller skal man vise nogle planer, osv. for ens ideer før man kan få lov til at låne "så mange" penge?. Jeg er ret uvidende på dette område, og dette er første gang at jeg virkelig har ville udføre en af mine mange planer. Noget jeg er lidt angst for, er det at låne nogle penge, hvor der følger nogle trælse renter med. Sagt på en anden måde, jeg er bange for at stå med en gæld i sidste ende, hvis projektet skulle dale hen eller vi simpelthen ikke skulle få solgt noget. Håber der er nogle som har nogle inputs til mig :) Tak. |
Jonas Juul Frederiksen:Hej kære Amino,
Jeg står i en situation hvor en partner og jeg har fået et kanon godt tilbud på en allerede etableret e-shop!.
Det er selvfølgelig noget vi har snakket rigtigt meget om her på det sidste, og vi er faktisk kommet frem til at dette er den helt store chance for os.
Vi har snakket lidt sammen og er kommet frem til at det nok ville være bedst hvis vi lå 12.500,00 kr. hver i projektet. Og dette er også noget jeg er meget villig til at gøre. Men problemet er at det jo faktisk er ret mange penge at låne i banken for en 19 årig studerende. Jeg har i forvejen en kassekredit på 50.000,00 kr. på min lønkonto. Så vil det være smartest at låne pengene via. den? Eller skal man vise nogle planer, osv. for ens ideer før man kan få lov til at låne "så mange" penge?.
Jeg er ret uvidende på dette område, og dette er første gang at jeg virkelig har ville udføre en af mine mange planer.
Noget jeg er lidt angst for, er det at låne nogle penge, hvor der følger nogle trælse renter med. Sagt på en anden måde, jeg er bange for at stå med en gæld i sidste ende, hvis projektet skulle dale hen eller vi simpelthen ikke skulle få solgt noget.
Håber der er nogle som har nogle inputs til mig :)
Tak.
Hvis investeringen for dig udgør 12.500 kroner er det efter min opfattelse en rimeligt overskuelig risiko du løber dig der, det er ikke værre end at de penge kan tjenes ind med noget ekstra feriearbejde til sommer hvis alt fejler og projektet lukker ned.
Hvis du har mulighed for at trække pengene indenfor rammerne af din eksisterende kassekredit er det sandsynligvis den billigste måde for dig når beløbet ikke er større.
Hvis du skal ud og have et særskilt lån i den størrelsesorden vil gebyrerne være uforholdsmæssigt store i forhold til renteudgiften på kassekreditten.
Så hvis du tror på projektet er det bare at kaste dig ud i det!