Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

19 år og lån til køb af virksomhed?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino,

Jeg står i en situation hvor en partner og jeg har fået et kanon godt tilbud på en allerede etableret e-shop!.

Det er selvfølgelig noget vi har snakket rigtigt meget om her på det sidste, og vi er faktisk kommet frem til at dette er den helt store chance for os.

Vi har snakket lidt sammen og er kommet frem til at det nok ville være bedst hvis vi lå 12.500,00 kr. hver i projektet. Og dette er også noget jeg er meget villig til at gøre. Men problemet er at det jo faktisk er ret mange penge at låne i banken for en 19 årig studerende. Jeg har i forvejen en kassekredit på 50.000,00 kr. på min lønkonto. Så vil det være smartest at låne pengene via. den? Eller skal man vise nogle planer, osv. for ens ideer før man kan få lov til at låne "så mange" penge?.

Jeg er ret uvidende på dette område, og dette er første gang at jeg virkelig har ville udføre en af mine mange planer.

Noget jeg er lidt angst for, er det at låne nogle penge, hvor der følger nogle trælse renter med. Sagt på en anden måde, jeg er bange for at stå med en gæld i sidste ende, hvis projektet skulle dale hen eller vi simpelthen ikke skulle få solgt noget.

Håber der er nogle som har nogle inputs til mig :)

Tak.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:28

Jonas Juul Frederiksen:

Hej kære Amino,

Jeg står i en situation hvor en partner og jeg har fået et kanon godt tilbud på en allerede etableret e-shop!.

Det er selvfølgelig noget vi har snakket rigtigt meget om her på det sidste, og vi er faktisk kommet frem til at dette er den helt store chance for os.

Vi har snakket lidt sammen og er kommet frem til at det nok ville være bedst hvis vi lå 12.500,00 kr. hver i projektet. Og dette er også noget jeg er meget villig til at gøre. Men problemet er at det jo faktisk er ret mange penge at låne i banken for en 19 årig studerende. Jeg har i forvejen en kassekredit på 50.000,00 kr. på min lønkonto. Så vil det være smartest at låne pengene via. den? Eller skal man vise nogle planer, osv. for ens ideer før man kan få lov til at låne "så mange" penge?.

Jeg er ret uvidende på dette område, og dette er første gang at jeg virkelig har ville udføre en af mine mange planer.

Noget jeg er lidt angst for, er det at låne nogle penge, hvor der følger nogle trælse renter med. Sagt på en anden måde, jeg er bange for at stå med en gæld i sidste ende, hvis projektet skulle dale hen eller vi simpelthen ikke skulle få solgt noget.

Håber der er nogle som har nogle inputs til mig :)

Tak.

Hvis investeringen for dig udgør 12.500 kroner er det efter min opfattelse en rimeligt overskuelig risiko du løber dig der, det er ikke værre end at de penge kan tjenes ind med noget ekstra feriearbejde til sommer hvis alt fejler og projektet lukker ned.

Hvis du har mulighed for at trække pengene indenfor rammerne af din eksisterende kassekredit er det sandsynligvis den billigste måde for dig når beløbet ikke er større.

Hvis du skal ud og have et særskilt lån i den størrelsesorden vil gebyrerne være uforholdsmæssigt store i forhold til renteudgiften på kassekreditten.

Så hvis du tror på projektet er det bare at kaste dig ud i det!

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:30

Hej

Jeg er helt enig i Anders' kommentar.

Så hvis det er noget du tror på, så slå til Wink

Hilsen

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:46

Enig med de andre, det er højst sandsynligt billigst at hæve dem på kassekreditten, hvis den altså ikke allerede er trukket op til 50.000.

12.500 kr. er ikke mange penge at risikere for et projekt man brænder for, det kan man som 19 årig vel spare ved at blive væk fra diskotekerne et par måneder Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 15:48

Hej Jonas,

jeg er enig med de 2 andre om, at du sagtens kan trække på din kassekredit når beløbet ikke er større. Men du bør også gøre dig nogle overvejelser om hvorvidt I har brug for øvrig kapital. Hvis I fx skal have et varelager eller ønsker at bruge penge på markedsføring, så kan I få brug for at låne flere midler.

Jeg kan anbefale dig at tage en snak med dit lokale væksthus. Der sidder en flok garvede personer, som gerne vil hjælpe jer med at finde en god strategi, udarbejde forretningsplaner mv. hvilket på sigt kan give jer større chancer hos andre långivere på sigt, hvis det skulle blive nødvendigt.

Selv startede jeg med et kom-i-gang lån, hvor vækstfonden kautionerer for jer, hvis jeres projekt skulle falde helt til jorden. Således er pengeinstitutterne mere villige til at låne jer kapital til opstart af jeres projekt. Renterne er acceptable ved et almindeligt anlægslån og samtidig får I formentlig tilknyttet en erhvervsrådiger, som I kan sparre med sideløbende. Du kan se mere om kom-i-gang lån her: http://www.vf.dk/Finansiering/Kom-i-gang-laan/OmKom-i-gang-laan.aspx

Held og lykke med projektet.

/Larsen

Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 15:48

Ups blev postet 2 gange, så har slettet det ene.

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 15:59

Hej Jonas,

Jeg har drevet virksomhed siden jeg var 15, og da jeg blev 18 for snart et årstid siden, så lavede jeg en forretningsplan over min nye ide (ikke med min gode vilje, for synes en forretingsplan er noget værre fis!) også tog jeg ned i banken (i august måned), og spurgte om jeg kunne få en kassekredit på 100.000,- og de sagde sku ja!

Så det kan altså sagtens lade sig gøre! (det var i sydbank) Fik dog afslag i en række banker først, men klø på, så skal de nok låne dig dem!

Rigtig god dag...

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Tilmeldt 20. Mar 09
Skrevet kl. 19:25

Larsen:

Hej Jonas,

jeg er enig med de 2 andre om, at du sagtens kan trække på din kassekredit når beløbet ikke er større. Men du bør også gøre dig nogle overvejelser om hvorvidt I har brug for øvrig kapital. Hvis I fx skal have et varelager eller ønsker at bruge penge på markedsføring, så kan I få brug for at låne flere midler.

Jeg kan anbefale dig at tage en snak med dit lokale væksthus. Der sidder en flok garvede personer, som gerne vil hjælpe jer med at finde en god strategi, udarbejde forretningsplaner mv. hvilket på sigt kan give jer større chancer hos andre långivere på sigt, hvis det skulle blive nødvendigt.

Selv startede jeg med et kom-i-gang lån, hvor vækstfonden kautionerer for jer, hvis jeres projekt skulle falde helt til jorden. Således er pengeinstitutterne mere villige til at låne jer kapital til opstart af jeres projekt. Renterne er acceptable ved et almindeligt anlægslån og samtidig får I formentlig tilknyttet en erhvervsrådiger, som I kan sparre med sideløbende. Du kan se mere om kom-i-gang lån her: http://www.vf.dk/Finansiering/Kom-i-gang-laan/OmKom-i-gang-laan.aspx

Held og lykke med projektet.

/Larsen

Hej Lasen,

Jeg glemte helt at sige at alt er med i prisen for de 12.500,00 kr. Mig og min partner får et varelager med i handlen som har en værdi af cirka 10.400,00 kr. Design og siden er sat helt op, det eneste vi selv skal sørge for er CVR-nummer og PBS aftale. Og vi har selvfølgelig beregnet PBS prisen oven i de 12.500,00 kr.

Det skal også lige siges at når vi begge skyder 12.500,00 kr i projektet, så vil vi cirka have omkring +6.000 kr i overskud. Som vi jo har tænkt os at bruge på markedsføring og andre omkostninger der skulle opstå hen af vejen.

Ved du hvor jeg kan få fat i et af de væksthuse? Har de en hjemmeside eller noget der er muligt at finde lidt informationer på? :)

Anders Christensen:

Hvis investeringen for dig udgør 12.500 kroner er det efter min opfattelse en rimeligt overskuelig risiko du løber dig der, det er ikke værre end at de penge kan tjenes ind med noget ekstra feriearbejde til sommer hvis alt fejler og projektet lukker ned.

Hvis du har mulighed for at trække pengene indenfor rammerne af din eksisterende kassekredit er det sandsynligvis den billigste måde for dig når beløbet ikke er større.

Hvis du skal ud og have et særskilt lån i den størrelsesorden vil gebyrerne være uforholdsmæssigt store i forhold til renteudgiften på kassekreditten.

Så hvis du tror på projektet er det bare at kaste dig ud i det!

Jeg har overhovedet ikke trukket nogle penge på min kassekredit før. Så ja, det er muligt at få dem trukket via den.

Selvfølgelig tror jeg på projektet, og er virkelig meget engageret i dette projekt og der er har både været salg i dk og i udlandet.

Jeg kunne bare rigitg godt bruge nogle iværksættere som har stået i samme problem som mig. Gerne nogle ligesom dem Larsen snakkede om. Nogle der ved hvor jeg kan få fat i nogle der kan hjælpe mig i Aalborg området?

Eller mange tak for alle indlæg :-)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:19

Har du styr på hvad PBS kræver i sikkerhed for at give jer en indløsningsaftale?

For hvis de vil have en bankgaranti på 25.000 er det nok også noget I lige skal vende med banken inden i kaster jer ud i det.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Mar 09
Skrevet kl. 17:22

Jeg tror ikke PBS kræver nogle form for sikkerhed? De kræver bare at man laver en aftale med dem. Så vores kunder kan benytte dankort, visa kort osv :)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)