Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kapitalafkastordning eller virksomhedsordning?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

I forbindelse med forskudsregistreringen for indkomståret 2007 skal jeg tage stilling til om jeg ønsker at følge reglerne for kapitalafkastordningen eller virksomhedsordningen.

Jeg har umiddelbart besluttet mig for at vælge kapitalafkastordningen idet den så vidt jeg har forstået er et forenkelt forenklet alternativ til virksomhedsordningen. Ved at vælge denne
ordning kan jeg som selvstændigt erhvervsdrivende, der ikke har brug for hele
virksomhedsordningen, opnå nogle af virksomhedsordningens fordele på en
mere enkel måde. F.eks. forudsætter kapitalafkastordningen ikke, at
økonomien regnskabsmæssigt adskilles i en privatøkonomi og en
virksomhedsøkonomi.
Dvs. at man kan overføre penge fra firmakonto til
privatkontoen, hvis der er underskud på finanserne en måned uden nogen form for konsekvenser.

Det jeg så lige vil spørge om, inden jeg udfylder forskudsregistreringen, er, om der er væsentlige fordele, som jeg går glip af ved at vælge kapitalafkastordningen fremfor virksomhedsordningen?

En af fordelene ved at benytte virksomhedsordningen er muligheden for
at trække virksomhedens renteudgifter fra i den personlige indkomst.
Denne mulighed er delvis overført til kapitalafkastordningen. Her er
det dog ikke de faktisk betalte renter, der kan trækkes fra, men
kapitalafkastet. Det kan jeg godt leve med.

Min virksomhed, der primært sælger badmintonketsjere, drives i fritiden og omsætningen er ikke det helt vilde endnu.
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:33

Brug for en revisor? Få 3 gode og uforpligtende tilbud på netop dette af Ageras lige her!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:41
Den store forskel på kapitalafkastordningen og virksomhedsskatteordningen er at du efter virksomhedsskatteordningen har mulighed for at opspare indkomst i virksomheden til 28% beskatning i stedet for alm. 60% beskatning. Hvis du forventer at få en indkomst hvor du kommer over topskattegrænsen ville jeg nok gå efter VSO.

Kapitalafkastordningen er i bund og grund blot en beregnet forrentning af dine aktiver i virksomheden. Der så overføres til fradrag i din personlige indkomst.

Kapitalafkastordningen er særligt fordelagtigt når vi taler udlejning af fast ejendom fordi kapitalafkastet beregnes på grundlag af virksomhedens aktiver (ejendommen) og ikke nettoværdien.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 22:53
Dato: 30-10-2006 22:41:06
Forfatter: Skat & Råd
Den store forskel på kapitalafkastordningen og virksomhedsskatteordningen er at du efter virksomhedsskatteordningen har mulighed for at opspare indkomst i virksomheden til 28% beskatning i stedet for alm. 60% beskatning. Hvis du forventer at få en indkomst hvor du kommer over topskattegrænsen ville jeg nok gå efter VSO.

OK, Jeg troede at man kunne opspare indkomst i begge ordninger til 28%.
Så er det nok bedst at vælge VSO, da jeg er over topskattegrænsen i mit faste job.

Har jeg så også misforstået at man ved VSO er tvunget til at bogføre f.eks. indskud og udtræk i firmaet.
Det har jeg ikke gjort hidtil, ligesom bankkontoene med privatøkonomi og virksomhedsøkonmi ikke er helt adskilt.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 18:54
Det er helt korrekt ja. Du er tvunget til at bogføre hævninger og indskud. Men har du i forvejen en fornuftig anlagt bogføring er det til at overse. Herudover er det et spørgsmål om at vænne sig til primært at bruge en konto til private hævninger og en konto til erhverv. Derved kan du undgå mange småposteringer.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)