Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder til firmanavn

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Baggrund: (Navnene er tænkte eksempler)

Firma A er en enkeltmandsvirksomhed der hedder Dansk Græsplæneservice

Altså er der ikke nogle navne eller anden specifik tilknytning i firmanavnet. Og der er heller ikke lavet nogen former for trademark eller lignende på navnet.

Firma B vil starte op som ApS og får godkendt navnet Dansk Græsplæneservice ApS.

Som et ApS er navnet nu pludselig registreret.

Kan fima B, nu bede Firma A om at ændre firmanavn?

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Skrevet kl. 19:37

Slet ikke nogen???

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:50

Martin Olesen:

Baggrund: (Navnene er tænkte eksempler)

Firma A er en enkeltmandsvirksomhed der hedder Dansk Græsplæneservice

Altså er der ikke nogle navne eller anden specifik tilknytning i firmanavnet. Og der er heller ikke lavet nogen former for trademark eller lignende på navnet.

Firma B vil starte op som ApS og får godkendt navnet Dansk Græsplæneservice ApS.

Som et ApS er navnet nu pludselig registreret.

Kan fima B, nu bede Firma A om at ændre firmanavn?

Hej

Vi mangler nok en advokat eller jurist til dette indlæg.

Hilsen

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Skrevet kl. 20:00

Tror jeg også, men der plejer da også at være et par stykker repræsenteret på amino.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Skrevet kl. 09:42

Trækker lige den her op i håb om et svar eller et kvalificeret bud.

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 10:23

Uden at vurdere juraen, så synes jeg personligt, at det er utrolig dårlig stil at overtage andres firmanavn, bare fordi man evt. kan. At medføre en enkeltmands-iværksætter ekstra omkostninger til nyt navn, logo, brevpapir, visitkort, hjemmeside osv.

Vil Firma B så også forlange at få domænenavnet "dansk-graesplaeneservice.dk" udleveret?

Man skal også tænke på, hvor mange evt. dårlige beskrivelser af det firma, der er at finde på nettet - om man virkelig er interesseret i at stjæle navnet. (Ja - stjæle)

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Skrevet kl. 13:41

Jimmy Carlsen:

Uden at vurdere juraen, så synes jeg personligt, at det er utrolig dårlig stil at overtage andres firmanavn, bare fordi man evt. kan. At medføre en enkeltmands-iværksætter ekstra omkostninger til nyt navn, logo, brevpapir, visitkort, hjemmeside osv.

Vil Firma B så også forlange at få domænenavnet "dansk-graesplaeneservice.dk" udleveret?

Man skal også tænke på, hvor mange evt. dårlige beskrivelser af det firma, der er at finde på nettet - om man virkelig er interesseret i at stjæle navnet. (Ja - stjæle)

Tak for input

Nu er det ikke fordi jeg er uenig i det etiske aspekt i det, men det var jo også det juridiske jeg kunne tænke mig at hører mere om.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)