Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Viderefakturering til England!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa !

Jeg er lige pludselig blevet i tvivl, men jeg mener:

• at når jeg viderefakturerer en modtaget faktura til England, så er det hele fakturabeløbet - altså beløbet incl. moms?!

Hvis den modtagne faktura lyder på kr. 10.000 (8.000 + moms), så er det alle 10.000 jeg viderefakturerer!

Der viderefaktureres naturligvis uden moms på den faktura jeg sender afsted :-)

Håber én kan hjælpe.

På forhånd tak

Mvh. V

Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:47
Forstår ikke helt... når man handler mellem firmaer i EU kan man jo undgå at momse, når bare modtagerens CVR nummer fremgår af fakturaen... Du kan dog søge om at få momsen retur at de engelske momsmyndigheder. Det kræver du skal udfylde nogle blanketter...
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:11
Hvis du køber en vare til videresalg i Danmark med almindelig moms, kan du jo fratrække momsen. Så hvis du viderefakturerer til England (efter alm. b2b-momsfri princip) men lægger momsen oveni, vil du altså have en fortjeneste, som svarer til momsen af beløbet.
Hvis det ikke er meningen, at du skal tjene penge på viderefaktureringen, skal du altså videresælge varen til beløbet uden moms.
Mange hilsner

Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:03
Hejsa !

Tak for input/svar.

Der er ikke tale om fortjeneste på moms, da jeg ikke selv fratrækker momsbeløbet.

Hvis jeg køber til kr. 10.000 (8.000 + moms), så bogfører jeg kr. 10.000 (uden momsfradrag) til viderefakturering og sender en regning til England på kr. 10.000 (uden momstillæg). Nu er det bare sådan at jeg er blevet i tvivl om det er den rigtige fremgangsmåde??? Mener helt bestemt det har været sådan tidligere - altså at det ikke var muligt at fratrække momsen ved viderefakturering til udlandet!

Men man kan måske bogføre kr. 10.000 (med momsfradrag) til viderefakturering og så sende en regning til England på kr. 8.000 (uden momstillæg)??? Men så har man jo "tjent" kr. 2.000 - da jeg får en fradrag for købsmomsen og ikke har nogen salgsmoms! Kan det være rigtigt?

Håber det er forståeligt.

Fortsat god weekend :-)

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 20:09

Hej Vismand,

Hvis du har et momsregistreret selskab og køber en vare for 8000 kr.+ moms så er dit varekøb naturligvis på 8000 kr. og din købsmoms på 2000 kr..

Hvis du skal fakturere et selskab i England (sørg for at få kopi af deres VAT Certificate), så fakturerer du dem 8000 uden at tillægge moms, da der ikke lægges moms på varer mellem EU selskaber. Du vil derved skulle finansiere/lægge ud for momsen (2000 kr.) indtil du får denne tilbage fra SKAT.

Du kan dog godt viderefakturere 8000 kr. + moms så din engelske kunde betaler dig momsen, men denne vil så selv skulle få momsen tilbage fra SKAT (vist nok i Padborg eller Åbenrå), hvilket er en langsommelig affære. Dette medfører naturligvis ingen beskatning.

Hvis du derimod ikke er momsregistreret så er dit varekøb på 10000 kr. (da du ikke har momsfradrag) og kan derfor blive nødt til at viderefakturere 10000 kr. (uden at tillægge moms) til England. Husk altid at skrive, at beløbet ikke indeholder moms.

Håber du forstår

/Olin

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)