Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny virksomhed - behøver jeg angive forventet overskud til SKAT allerede nu?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

jhansen1981:

Hvis du som nystartet virksomhed forventer et overskud så vil jeg råde dig til at indbetale skat, hvis du er i tvivl så undlad det. de første 2 år har jeg betalt over 25.000 i renter da restskat renten er på 7% og jeg ikke angav noget i forventet skat, så det er dyre lærepenge :(

Hej Johnny

Det kunne du have sluppet for hvis du allerede i december havde betalt den skyldige skat (som trådstarter har tænkt sig at gøre). og med den nye dag rente politik vil rente udgiften også blive væsentligt lavere nu end ved den gamle model. hvis man sørger for at betale rest skatten hurtigt i januar.

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:37

Benjamin:

jhansen1981:

Hvis du som nystartet virksomhed forventer et overskud så vil jeg råde dig til at indbetale skat, hvis du er i tvivl så undlad det. de første 2 år har jeg betalt over 25.000 i renter da restskat renten er på 7% og jeg ikke angav noget i forventet skat, så det er dyre lærepenge :(

Hej Johnny

Det kunne du have sluppet for hvis du allerede i december havde betalt den skyldige skat (som trådstarter har tænkt sig at gøre). og med den nye dag rente politik vil rente udgiften også blive væsentligt lavere nu end ved den gamle model. hvis man sørger for at betale rest skatten hurtigt i januar.

Mvh.

Benjamin

Ja, og de nye regler er rente pr. dag indtil indbetalingen finder sted. Derfor er det nødvendigt at indbetale sin restskat på den sidste bankdag i året (30. december), hvis man skal undgå rentetilskrivning.

Hilsen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:19

Der er som Peter og Tonny ganske rigtigt skriver ingen grund til at forskudsregistrere sig her og nu med overskud af virksomhed, med deraf følgende B-skatterater. Skatten kan man betale ved årets udgang. Problemet ved at forskudsregistrere sig som nystartet virksomhed er at man dybest set ikke aner hvad overskuddet vil blive, og der er ikke noget ved at gå og betale forskudsskat af indkomst som man ikke hartjent endnu. Det vil man komme til i  Pias tilfælde hvor størstedelen af indtjeningen formentlig vil ligge i den anden halvdel af året hvor hun bliver selvstændig på fuld tid. 

Prisen for ikke at lade sig forskudsregistrere er naturligvis at man skal være forberedt på at der vil være en skat som skal betales. Dvs. det handler om selvjustits.

Der hvor Skat muligvis kan tænkes at gribe ind er hvis man har drevet en virksomhed i flere år med et pænt overskud og man så ikke forskudsregistrerer noget. Det er dog min erfaring at man ikke gør så meget ud af dette som dengang jeg selv var ansat i Skat, medmindre man har store restancer o.l.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Vanløse
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:59

Tusinde tak for dit uddybende svar...  Jeg har også besluttet mig for, at det må være fremgangsmåden for mig her det første år. Så hvis jeg løbende hæver overskuddet fra min virksomhed og konsekvent sætter halvdelen ind på en seperat konto til den fremtidige skattebetaling i december, må jeg vel være på den sikre side?

Kan du fortælle mig, hvordan jeg skal rette min forventede A-indkomst til på min forskudsopgørelse i tast-selv-service? Den skal vel blot sættes til summen af min sidste løn fra arbejdsgiver i Q1 + mine feriepenge, og så skal jeg ikke gøre mere før december måned.  Er det ikke korrekt? Jeg har ne,ig svært ved at gennemskue hvordan det vil påvirke min trækprocent, når min A-indkomst pludselig sættes meget lavt i forhold til tidligere.

På forhånd tak:-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:07

Pia Brøndum:

Tusinde tak for dit uddybende svar...  Jeg har også besluttet mig for, at det må være fremgangsmåden for mig her det første år. Så hvis jeg løbende hæver overskuddet fra min virksomhed og konsekvent sætter halvdelen ind på en seperat konto til den fremtidige skattebetaling i december, må jeg vel være på den sikre side?

Kan du fortælle mig, hvordan jeg skal rette min forventede A-indkomst til på min forskudsopgørelse i tast-selv-service? Den skal vel blot sættes til summen af min sidste løn fra arbejdsgiver i Q1 + mine feriepenge, og så skal jeg ikke gøre mere før december måned.  Er det ikke korrekt? Jeg har ne,ig svært ved at gennemskue hvordan det vil påvirke min trækprocent, når min A-indkomst pludselig sættes meget lavt i forhold til tidligere.

På forhånd tak:-)

Hej Pia

Det er helt korrekt, at du gennem TastSelv retter din A-indkomst, som du formentlig allerede nu, ved hvor stor bliver.

Din trækprocent ændres formentlig ikke væsentligt (ned til 39-40%), derimod vil dit månedsfradrag blive forhøjet på grundlag af de fradrag, der er på din forskudsopgørelse. Herved vil du de sidste par måneder få mere udbetalt på din løbende løn. Men det er ikke noget problem, hvis dine fradrag på forskudsopgørelsen er i overensstemmelse med de faktiske fradrag.

Med venlig hilsen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:09

Jeg ville umiddelbart ikke gøre noget ved det, jf. ovenfor. Du betaler jo kun skat af den A-indkomst som du rent faktisk optjener og hverken dit fradrag eller trækprocenten vil derved som Tonny også skriver blive ændret væsentligt.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Vanløse
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:16

Super... tusinde tak for Jeres gode svar!  Det giver jo god mening!!

Det er rigtig dejligt at jeg kan søge kvalificeret hjælp herinde, når jeg tumler med disse nye ting!!

Mange hilsner

Pia

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)