Ikke voldsomt meget, men hvad med også at tilføje omkostningerne til din telefon. 3 års telefon regning.
Iøvrigt en fin talopstilling - Jeps hvorfor "nøjes" med PC'en hvis man også kan få tilbehør med ind under.
Generelt vil jeg sige at de fleksible lønpakker ikke er "vanskelige" at finde rundt i, men der er bolde som både lønmodtager og arbejdsgiver skal være opmærksom på. En generel ændring i kontantlønnen kan eksempelvis få den konsekvens, at den nye kontantløn udgør beregningsgrundlaget for pension og feriepenge medmindre andet er aftalt.
En god ide vil være at virksomheden har sin revisor med på banen....
Generelt vil jeg sige at de fleksible lønpakker ikke er "vanskelige" at finde rundt i, men der er bolde som både lønmodtager og arbejdsgiver skal være opmærksom på. En generel ændring i kontantlønnen kan eksempelvis få den konsekvens, at den nye kontantløn udgør beregningsgrundlaget for pension og feriepenge medmindre andet er aftalt.
En god ide vil være at virksomheden har sin revisor med på banen....
Enig, specielt hvis vi snakker et tidbud der omfatter en større gruppe medarbejdere. eller en STOR lønnedgang ved en meget omfattende aftale.
Lige med hensyn til pension, feriepenge m.v. er der jo sket en udviklng ide man nu accepterer at lønnnedgangen vises på lønsedlen og derved ikke får virkning for overarbejdsbetaling, feriepenge m.v.
Problemet i disse ordninger er at arbejdsgiveren ofte vil sikre sig mod at arbejdsgiveren fratræder i perioden hvorved man kommer til at mangle indbetalnger (lønnedgang) for restperioden. Det er bare surt sjovt (arbejdsgiverens risiko)
Herudover er administrationen af ordningen et problem, særligt hvis der er mange ansatte.
Men ellers vil udgangspunktet være at det altid kan svare sig at lave en sådan ordning hvis vi taler om et gode hvor prisen (for en computer forskellen mellem prisen her og nu og en senere købspris) er højere end de 3.000 kr. men man skal op og betale topskat før det virkelig rykker.
Mange tak for alle svarene, jeg beklager det sene svar.
Jeg kan sagtens se fornuften i at se det over en 3 årig periode og så tage telefon og internet med ind over aftalen. Jeg er dog i en situation hvor jeg ikke kan forvente at arbejde for min nuværende arbejdsgiver i 3 år (det er et løst studiejob). Det vil derfor være nødvendigt at lave en ordning hvor det hele kan afvikles på en gang eller i hvert fald indenfor det første regnskabsår.
I og med at arbejdsgiver ejer computeren i aftalen, og bare stiller den til rådighed for mig privat, så kan han vel tage den tilbage hvis jeg opsiger min stilling? Så jeg skal gerne have købt den fri, praktisk talt med det samme.
Det er helt korrekt. Problemet er bare at der ikke vil være stor værdiforringelse på computeren efter blot et halvt år eller et år. Herudover: Hvem siger at arbejdsgiveren vil tage den tilbage når/hvis du fratræder din stilling. Sagt med andre ord: Vil han overhovedet indgå i en sådan aftale.
Ja, det er også nogle gode pointer. Så konklusionen må blive at det ikke kan betale sig at "påtage" sig multimedieskatten frivilligt for der igennem at få en skattefordel. Man skal allerede være omfattet af multimedieskatten samt have en længere ansættelse (mindst 3 år) for at det kan betale sig at købe endnu en computer, internet og telefon igennem ordningen.