Hej Benjamin
Lige en lille advarsel:
Hvis du ikke får solgt nogle varer og herved over flere år får mulighed for at afskrive investeringerne (vidst nok med 30% pr år) så hænger du selv personligt på hele investeringen, da det kun er råmaterialer og varer der kan sælges, der kan straksafskrives ved evt. lukning.
Nogle år før jeg startede min Internet marketing virksomhed drev jeg en anden virksomhed, hvor jeg havde investerer 50.000 i værktøjer samme år som jeg lukkede virksomheden.
I stedet for at dele tabet med skattefar (min andel ville være ca, 20.000) kom jeg nu til personligt at "hænge" på værktøjerne selv om jeg havde solgt dem til en snit og stans virksomhed for et symbolsk beløb og havde en kvittering for dem.
Så jeg måtte banke en gæld af og tjene ca. 150.000 før skat før den "lille investering var væk flere år efter.
En totalt ydmygende tur til torskegilde med ca. 16 mennesker fra kommunen rundt om et stort bord og så mig fik mig til at tænke: "Aldrig mere vil jeg investere en krone i fysiske udviklingsværktøjer."
Så da Internettet kom 2-3 år efter gik jeg i gang og har kørt med + på kontoen fra dag 1 og har gjort det lige siden.
Jeg synes stadig den dag i dag, at dette er den største uretfærdighed der eksisterer for de iværksættere, der tør tage springet.
Hvis projektet ikke lykkes bliver de slagtet af lovgivningen - vi hører bare normalt aldrig om bagsiden af medaljen - for iværksætterne har gemt sig langt væk med deres historie og har ikke lyst til at tale om deres "fejl".
Jeg kan gøre det fordi jeg i dag har succes med det jeg gør, så jeg er temmelig ligeglad med at fortælle om det i offentligheden - men få er i samme situation, så de tør fortælle om det.
Det er nu mange år siden dette skete for mig, så jeg håber at tingene er forandret til det bedre; men tror det næppe.
Venlig hilsen,
Christian