Det vil jeg ikke mene, så længe du køber varen i EU. (Varenes frie bevægelighed).
Er i samme situation, med en importør, som sidder på det danske agentur på et produkt, jeg gerne vil forhandle på www.sportsmanden.dk Importøren vil kun sælge til "rigtige" butikker, da de selv har en onlineshop, som de er bange for at miste omsætning på.
Umiddelbart er det ikke noget problem, da det jo netop er indenfor EU handlen foregår! Hentede du varen X fra f.x USA var det noget andet.
Det du dog skal være opmærksom på er at det stadig kan give dig problemer i forhold til evt. garantier eller reperationer på produktet. Firmaet som har agenturet vil selvfølgelig være interreseret i at udføre reperationer, eller overholde andre former for garantier på et produkt som de ikke selv har solgt. Ved ikke om de har loven på deres side i det tilfælde, men du skal ihvertfald være opmærksom på det.
Der er også den mulighed at du kan prøve at finde en grossist på produktet. Hvis produktet er "stort" nok, sælger firmaet mede agenturet sandsynligvis videre til grossister, som jo selv kan bestemme hvem de vil sælge til (de kan måske godt have en aftale med agentur-firmaet, men det er jo ikke sikkert de overholder den)
Dato: 01-11-2006 19:13:05 Forfatter: Jesper N. Jepsen Carsten - Tænker du ikke på Parfumer.dk eller sådan noget, jeg ved at de på et eller andet tidspunkt fik ørene i maskinerne
Noget er om man har loven på sin side, men har man kapitalen til at føre en retssag imod L''Oreal, Hugo Boss og alle de andre giganter?
Hvis bare urfirmaerne ville gøre dette, ville jeg være en lykkelig mand. bare sagsøge alle der parallel importere.. sådan skulle det være .. (jeg ved godt halvdelen af jer parallel importere, men det er nu stadig træls for folk der går de rigtige veje.)