Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importør nægter salg til online shop!?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 26. Sep 06
Indlæg ialt: 70
Fra  DJroom.dk Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

Forestil jer, at en online shop vil forhandle produktet X, men den danske importør af produktet X nægter at sælge varen til online butikken.

Hvis så online shoppen importerer produktet X fra England, og sælger det videre til det danske marked - vil der rent juridisk være et problem i det?

Med venlig hilsen
Thue Nielsen

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 13:57
Det vil jeg ikke mene, så længe du køber varen i EU. (Varenes frie bevægelighed).

Er i samme situation, med en importør, som sidder på det danske agentur på et produkt, jeg gerne vil forhandle på www.sportsmanden.dk Importøren vil kun sælge til "rigtige" butikker, da de selv har en onlineshop, som de er bange for at miste omsætning på.

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 15:04
Umiddelbart er det ikke noget problem, da det jo netop er indenfor EU handlen foregår! Hentede du varen X fra f.x USA var det noget andet.

Det du dog skal være opmærksom på er at det stadig kan give dig problemer i forhold til evt. garantier eller reperationer på produktet. Firmaet som har agenturet vil selvfølgelig være interreseret i at udføre reperationer, eller overholde andre former for garantier på et produkt som de ikke selv har solgt. Ved ikke om de har loven på deres side i det tilfælde, men du skal ihvertfald være opmærksom på det.

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 15:24

Der er også den mulighed at du kan prøve at finde en grossist på produktet. Hvis produktet er "stort" nok, sælger firmaet mede agenturet sandsynligvis videre til grossister, som jo selv kan bestemme hvem de vil sælge til (de kan måske godt have en aftale med agentur-firmaet, men det er jo ikke sikkert de overholder den)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:35

Var der ikke en Amino som fik en flok advokater til kaffe da han parallelimporterede parfume? Jeg synes at jeg kan huske en tråd i den stil...

mvh Carsten

Tilmeldt 18. Dec 05
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 15:28
Det kan jeg desværre ikke huske, men var det tilfældet kan de da rende og hoppe. De kan vel ikke pille ved varens frie bevægelighed i EU?

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 17:18
Dato: 01-11-2006 15:27:46 Forfatter: AO
Det kan jeg desværre ikke huske, men var det tilfældet kan de da rende og hoppe. De kan vel ikke pille ved varens frie bevægelighed i EU?

Vil det sige at hvis de henter varen op fra østen, at så er det ulovligt ??

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 19:13
Carsten - Tænker du ikke på Parfumer.dk eller sådan noget, jeg ved at de på et eller andet tidspunkt fik ørene i maskinerne

Noget er om man har loven på sin side, men har man kapitalen til at føre en retssag imod L''Oreal, Hugo Boss og alle de andre giganter?

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 21:32
Dato: 01-11-2006 19:13:05 Forfatter: Jesper N. Jepsen Carsten - Tænker du ikke på Parfumer.dk eller sådan noget, jeg ved at de på et eller andet tidspunkt fik ørene i maskinerne

Noget er om man har loven på sin side, men har man kapitalen til at føre en retssag imod L''Oreal, Hugo Boss og alle de andre giganter?

Hvis bare urfirmaerne ville gøre dette, ville jeg være en lykkelig mand.  bare sagsøge alle der parallel importere.. sådan skulle det være  .. (jeg ved godt halvdelen af jer parallel importere, men det er nu stadig træls for folk der går de rigtige veje.)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)