Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjææællpp

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Det burde vel kunne lade sig gøre - at bruge sin mangeårige erfaring som sælger/indkøber til at udvikle en superide til en netshop med succes.

Vi er to partnere der er gået lidt i tomgang her før start - for hvad dælan gør man ?

Kan man med "normale" IT-kundskaber (eller mangel på samme) selv sparke en net-shop igang ? Hvis man nu starter på det niveau, hvor webhotel og HTML er ord hentet direkte fra Rusland - skulle man så købe sig til "det hele" altså design af siden og opsætning af butik/betaling und alles ? Hvis man nu ville købe sig fra det - hvad skal det så koste ?

Vi er så heldige at have lidt penge at lege for - så det er klart en mulighed at købe os til noget hjælp. Tilgengæld skal beløbet stå mål med indtjeningen - vil vi jo have pengene igen med fortjeneste ellers er det jo ikke sjovt - vel ?

Så alle I kloge - må jeg bede om lidt råd herfra ?

mvh Netshopsalg

Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:22
Kan man med ''normale'' IT-kundskaber (eller mangel på samme) selv sparke en net-shop igang ?

Principielt er svaret: Ja, det kan du godt. Der findes webshop løsninger på markedet idag, hvor du meget enkelt kan oprette en butik med varer. Men i praksis viser det sig fornuftigt at have erfaring med at udvikle webløsninger, design, markedsføring på nettet oma.
Så hvis ikke I har erfaring på dette område, bør I få noget rådgivning og hjælp til at komme igang.

Hvad det koster, kommer helt an på opgavens omfang, og om I vil benytte jer af professionelle bureauer, eller fx. freelancere til at udføre nogle af de relaterede opgaver.

Måske burde I prøve at få en erfaren spiller med på holdet - så I både i opstart med også i drift har en der kan styre den del af geschæften, så I andre kan koncentrere jer om det I er gode til.
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 12:31
Hvis ikke I aner en sk.. om html eller wendesign, så køb jer for dælen da til det! Det kan godt være at I kan spare de 5-10.000 det vil koste, men I kommer til at bruge oceaner af tid, før I begynder at sælge noget - og shoppen vil sikkert ikke virke særligt indbydende.
Der er desuden et hav af problemstillinger om at få kunderne ind og fastholde dem hele vejen igennem processen til købet er overstået, og her er hvert element en mindre videnskab i sig selv.

Det svarer lidt til at gå igang med at bygge det hus butikken skal være i, og det var der nok ikke mange af os der kunne finde på!

Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:58
Det svarer lidt til at gå igang med at bygge det hus butikken skal være i, og det var der nok ikke mange af os der kunne finde på!

Point herfra!

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 13:00
Hej Netshopsalg

Velkommen til amino, hvor I vil kunne finde svar på mange af de spørgsmål, som I sikkert vil have i forb. med opstart af en weshop og andre iværksætter spørgsmål. Du får lige et hurtigt svar fra mig:

I kan sagtens finde udbydere af shopsystemer til billige penge og som I kan sætte op uden kendskab til programmering. se f.eks. www.scannet.dk. Her kan I også teste systemet og se hvad det kan.. Jeg bruger selv scannet, men der findes også mange andre.. Prøv bare søg på google.

Når det så er sagt, så vil jeg sige at man hurtigt kan løbe panden mod muren, når man vælger et sådant system, for man får hurtigt en masse ideer til videreudvikling og her kommer man ikke langt med en sådan løsning.

Tænk også på at det ikke er nok at have butikken klar.. I skal findes på nettet ! Det hjælper ikke med en flot og avanceret butik, som ikke bliver fundet, så helt fra starten skal I have en markedsføringsstrategi klar.. Læs om SEO og implementer det. Lav Adwordskampagner. Byt links. Tilmeld jeres butik på diverse portaler f.eks. www.shoppingdk.dk (der er både gratis og betalingsportaler). Find ud af hvor jeres kundekreds er og annoncer der.

Og så er der sikkert 1000 flere ting, som man skal huske, men de fleste står her på amino og i Thorborgs bog.

Held og lykke

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 13:36
hej

det i evt. kunne gøre er at leje en shop løsning. der er efterhånden i dag mange forskellige firmaer der tilbyder den slags, i det lange løb, kan det godt gå hen og blive dyrt, men som opstarts shop, kan det være fint nok, sådan så man ikke skal starte med at bruge 25.000 på at få lavet en webshop til at starte med.

som start shop kan goldenplanet, scannet og mange andre anbefales, men så snart man kommer op over 10000 besøgende pr. måned, kan det let blive for dyrt med f.eks. goldenplanet, da man betaler 250 kr. for bare 5 gb trafik.

så som opstart vil det være smart at leje en shop til at starte med.

Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 15:55
Hvis det stadig er akuelt er i velkomne til at kontakte os vedr. opstart af webshop.

Vi udlejer webshops på samme måde som Goldenplanet, Scannet osv.

Der er dog den forskel at hos os har du fri trafik, gratis support som står til rådighed hele ugen også i weekenderne, og så starter shoppriserne fra 55,2kr eksl moms / mdr.

Betalings kort modul (gateway) koster 120kr eksl moms for alle kort. Altså både danske og internationale.

Ubegrænset antal mail konti og fri mail trafik.

Du kan gratis oprette et .dk domæne. Og har du et .dk domæne, jamen så flyttes dette naturligvis også gratis.

Shoppen er bygget op omkring Osc, og  vi har brugt lang tid på at tilføjet funktioner og fjerne dem som ikke var nyttige og gjort shoppen mere overskuelig i forhold til en standard OSC shop.

Skulle du have en Osc shop, så flytter vi gerne dine produkter over i din nye shop.

Shoppen er klar til brug 2 min. efter bestilling.

Skulle du have lyst til at høre mere er du / I meget velkomne til at kontakte os. I kan også besøge vores side og se demoer af vores shops.

Med venlig hilsen

Lotte Hansen

way2web

www.w2wserver.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:58
Det burde vel kunne lade sig gøre - at bruge sin mangeårige erfaring som sælger/indkøber til at udvikle en superide til en netshop med succes.

Vi er to partnere der er gået lidt i tomgang her før start - for hvad dælan gør man ?

Hej

Om det er attraktivt for jer skal jeg ikke kunne sige, men jeg har det modsatte problem. 100% styr på teknikken, men mangler fx. indkøber kompetencer og tid til at opsøge leverandører. Jeg kan byde ind med sparring, gratis hosting og opbygning af website. For at det hele ikke skal være en gavebod, skal det dog være for ideer jeg tror på, og andel af omsætningen. Men: ingen omsætning - ingen udgift til jer... Er ikke designer, så der kunne de rmangle en brik.

Kontakt mig evt. for uforpligtende ideudveksling.

Mvh Jesper

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Nov 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 21:10
ja det kan det helt sikkert.

jeg har selv et par shops med Dandomain skabalon. Det er hurtiugt at komme ind i at oprette varer i dem.

Men nu ved jeg jo ikke lige hvad i vil sælge. Jeg sælger dæk i mine.

De færdige shops kan ikke alt. Men er en god måde at komme igang på.

Husk at få Dankort betaling.

Martin

Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:20
Det er et svært spørgmål at stille hvad prisen vil være. Det afhænger meget af jeres strategi med butikken.

Går i 100% ind for det, så vil jeg ofre de penge det koster og få noget hjælp udefra et prof. firma på diverse områder som design  markedsføring osv.. Hellere det end stå med et halvfærdigt produkt. Hverdag dukker det netbutikker op som lever som døgnfluer, fordi konceptet ikke er gennemtænkt og strategien uklar.

Da jeg startede www.bodyman.dk op for et par år siden, havde jeg intet IT-kundskab. Nogle arbejdsopgaver har jeg lært ved learning by doing, og andre er købt udefra. Et standard shopsystem ser jeg som en god løsning og læser man http://www.thorborg.dk/e-pusher.htm  er det et skridt videre...

Jeg sidder på kontor med en grafiker som arbejder freelance. Hans priser starter ved 15.000 kr for design..

Det kan godt lyde af meget, men dette beløb er miminalt i forhold til en fysisk butik. Endvidere en engangsomkostning for et evt. livsprojekt. Men igen, det kommer også an på med hvilke forventninger og overvejelser i har gjort jer om projektet...

I

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)