Betyder det at jeg skal sætte mit bud til en pris herimellem? For så er mit budget da hurtigt brugt op.
Så vidt jeg kan læse mig frem til afhænger min placering i Google efter hvad andre vil betale for at ligge højt på netop disse søgeord. Men betyder overstående gennemsnitlige CPC at andre betaler mellem 14-24 kr. når folk klikker på deres adwords kampagne?
Sørg for at din side og din annonce er så relateret til søgeordet som muligt. Du kan herefter starte med at byde 2-3 kr. og se om din annonce bliver vist.
Der skal nok komme til at være fin overensstemmelse mellem søgeord og den kommende landingspage.
Men dvs. at det ikke betyder at man skal op på over 15 kr. for at annoncen bliver vist.
Men hvis andre folk er villige til at betale mange gange mere end mig, bliver min annonce vel ikke vist. Google vil vel tjene penge. Eller er der noget jeg har misforstået mht. placeringen på Google?
Du har ikke misforstået noget - men du skal korrigere for at den anslåede priser er for en placering blandt de 3 øverste annoncer - hvilket betyder at du med stor sandsynlighed kan slippe med billigere klikpriser.
Det du skal "jagte" er flerordssætninger med en høj købsinteresse - eksempelvis "køb fliser online" istedet for bare på ordet fliser - dine søgeord skal så sættes til at være eksakte - så vil der stadig være value for money i at give de høje klikpriser.
Men hvis andre folk er villige til at betale mange gange mere end mig, bliver min annonce vel ikke vist. Google vil vel tjene penge. Eller er der noget jeg har misforstået mht. placeringen på Google?
Ja Google vil tjene penge og netop derfor er det ikke kun budstørelsen der er afgørende men også dit kvalitetsresultat. Et lavere bud med bedre kvalitet giver Google flere penge på bundlinjen
Jeg har dog tit oplevet at annoncen lige skal igang til et højere bud, indtil Google finder ud af at kvaliteten er i top. Herefter kan man sænke buddet igen.