Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Timeløn som freelance ALTMULIGT

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Otterup
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg er ny her inde, og overvejer at starte for mig selv, eftersom jeg har mange steder hvor jeg kan få lidt timer, men ikke nok til en fast "givende" ansættelse.

Mit spørgsmål går nu på, hvor meget man kan tillade sig at tage som freelance

Det var bare et par eksempler, jeg prøver at spørge min far til råds som ikke kan se at en freelance bør tage mere i timen, end en fast ansat tager i timen.

Ser frem til svar

Mvh Steffen!

Fra Herning
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:13

Hej Steffen,

Velkommen til Amino :)

Du bør som freelance tage mere end en fast-ansat, da du selv har alt besværet med at skat/moms osv.

Men hvad du kan tage i time, er meget svært at sige og det kommer an på dine kvalifikationer osv.

Der er mange der tager ex. 300 i timen, men der er også mange der tager over 1000 kr i timen.

Så det bedste vil nok være at sætte sig ned, vurdere dine egne kvalifikationer,  og undersøge markedet for hvad andre freelancere indenfor samme fag tager.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 21:27

Prisen kan variere af mange ting, erfaring, konkurrence, kan du levere noget ekstra som konkurrenterne ikke kan? osv.

Men i starten ville jeg tage en "lav" timeløn/opgavepris da det vigtigste for en freelancer er hans portefølje.
Fokuser på en god pris for kunden i starten og at få en stærk portefølje.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Otterup
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:37

Ja i har nok ret begge to!!

og jeg går ud fra at det varrierer fra job-type til job-type.

Nu som pilot har jeg freelance takst på 1500 pr flyvedag plus diæter, men det ligger jo også en selvbetalt  uddannelse bag ved, samtidig med at der er MANGE piloter om budet.

Fra Herning
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:17

Lasse:
Men i starten ville jeg tage en "lav" timeløn/opgavepris da det vigtigste for en freelancer er hans portefølje.

Hej Lasse, 

Ja det er vigtigt at han får sig en stærk portefølje, men synes heller ikke man skal underbyde sig selv og tage en lav pris, bare for at få nogle kunder ind. For tilbagevendende kunder, forventer samme pris og vil sikkert ikke blive ret tilfredse med at prisen pludselig stiger :)

Derfor tror jeg det vil være bedre for ham at starte til nogenlunde samme priser som alle andre indenfor hans område.

MVH
Mark Jensen 

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 22:23

Som freelancer skal du selv sørge for at indregne feriepenge, pension, penge til diverse udstyr, firmamobil, firmabil osv osv ind i din timeløn. Derfor kan den ikke være den samme som en fastansats timeløn. Det er ikke unormalt at en freelance timeløn ligger på omkring det dobbelte af en fast ansats.

:-) Dorthe

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 23:00

ROBOTSHOPPEN.DK:

Lasse:

Hej Lasse, 

Ja det er vigtigt at han får sig en stærk portefølje, men synes heller ikke man skal underbyde sig selv og tage en lav pris, bare for at få nogle kunder ind. For tilbagevendende kunder, forventer samme pris og vil sikkert ikke blive ret tilfredse med at prisen pludselig stiger :)

Derfor tror jeg det vil være bedre for ham at starte til nogenlunde samme priser som alle andre indenfor hans område.

MVH
Mark Jensen 

Det er rigtigt men hvis du sørger for at informere om at dette er åbningstilbud, kan de fleste regne ud af hvad der så sker i fremtiden med prisen.Smile

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 23:04

Hej

Som freelancer/konsulent, kan du også med fordel overveje om du "kun" er ekstra arme og ben, eller om du mon også kan tilbyde (ekspert)-viden som kunden ikke selv har.  Som mange andre steder er manuelt arbejde ofte knap så godt betalt som videns-arbejde.

Med ekspertviden, adskiller du dig, og kan bedre finde din egen pris...

Timeprisen kan på ingen måde være som en fastansat, som andre har nævnt er der en række udgifter som skal dækkes af din timepris, så ja dobbelt op kan nemt være rigtigt, hvis det skal være en "sund" forretning. Der findes altid konkurrence og nogen gange bør man vælge ikke lavat faldbyde sig, en længere kontrakt med lav betaling... meget lidt motiverende!

Held og lykke

/almulimann

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:04

Der er også en anden vinkel på prissætnignen.

Prøv at glemme "retfærdighedssansen" overfor de fastansatte. Fokusér i stedet på, hvilken værdi du tilfører din kunde. Stil dig selv følgende spørgsmål:

Hvilken værdi tilfører min ydelse min kunde. Hvor stor en del af denne ekstra værdi vil jeg selv have.

Jeg er ligeglad med, om du som pilot selv har betalt din uddannelse. Hvis du kan tilføre mig 3000 kr. i værdi ved at flyve mig i en times tid, må du gerne få de 1500 kr. Men hvis du kun tilfører mig 200 kr. i værdi, skal du være heldig, hvis du får en hund.Big Smile

God virkelyst.

mvh Hans

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:13

Det har meget at sige hvor i landet du bor, det plejer at være "lidt" dyrere øst for Storebælt. Det har også noget at sige hvor fast jobbet er. Tjek evt. hvad dine konkurrenter tager og husk at hvis det er sort, så er det ca. det halve Embarrassed

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)