Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

analytics mål virker ikke

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har problemer med at få mine Destinationswebadresse mål til at virke ordentligt i GA, og forstår ikke helt hvorfor.

Jeg har gennemgået Google Analytics egen debug/hjælp sektion, og alt ser fint ud.

Jeg har flg. mål opsat

4 mål om antal pageviews

Activity booking attempt: hovedmatch på /book/activities/info (med funnel)

Package booking attempt: hovedmatch på /book/tailor/info (med funnel)

Booking made: hovedmatch på book/ty

Booking/enquiry made: hovedmatch på /ty

og kun mine pageview mål virker.

Jeg har tjekket under topindhold at der bliver fundet sider på alle ovenstående matches.

Jeg har desuden flere profiler kørende med samme tracking kode, for at sortere lidt i mine data (fx. for rejsedestination). Alt andet en konverteringsmål ser ud til at virke fint.

Hvad kan jeg gøre galt?

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 21:43

Hej Mads

Det er lidt svært når der end ikke er en hjemmeside at kunne se siderne på. Men umiddelbart tror jeg fejlen ligger i at du bør sætte det som "match med regulære udtryk".

Hvis du har sat kryds ved "Required step" i dine kanaler, så kan det til tider også give uhensigtsmæssige resultater, men omvendt skal du selvfølgelig gøre det, hvis du kun ønsker stien fra dem der kommer derfra. Det påvirker dog kun data i kanalen, og ikke målet.

Prøv at justere ud fra ovenstående, og giv en melding på om det virkede :-)

Du kan også læse meget mere om mål og kanaler i Google Analytics bogen, der er lige på trapperne.

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 22:07

Tak for hurtig hjælp!

Jeg prøver at skifte til regulære udtryk og pille ved kanalerne, så må vi se om det hjælper.

Jeg holder skam allerede øje med bogen på Twitter, og sidder klar til at svinge kortet, når bogen er i salg. :)

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 22:11

Det lyder da helt fantastisk :) Jeg kan glæde dig med at vi håber udgivelse indenfor meget få uger. Måske nærmere dage... Men den kommer ikke ud før vi er tilfredse med resultatet (og så kan det tage lang tid for en jyde og en københavner at blive enige ;-) )

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)