Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

et bogholderi firma

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Anguilla
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

Jeg har tænkt mig at åbne min egne firma som bogholderi.jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.hvilken økonomiprogrammer kan jeg bruge?er der nogen der ved om summasummarum?er der noget betingelser for åt åbne et bogholderifirma?

venlig hilsen

 

serkan kara

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Serkan

Velkommen på Amino.

For at starte bagfra, så er betingelsen for at åbne en bogholderivirksomhed jo først og fremmest, at man er dygtig til at bogføring (og også gerne økonomiforståelse og erfaring med løn og lønbehandling). Men hvis du mener, om der er nogle særlige krav f.eks. fra det offentliges side, så er der ingen! Enhver kan kalde sig bogholder (eller revisor eller direktør - ubeskyttede titler).

De fleste bogholdere får kunder ved hjælp af personlige anbefalinger, så jo dygtigere du er, jo hurtigere vil det gå med at få nye kunder.

Regnskabsprogrammer: Du skal vælge et par stykker og så blive rigtig god til dem. De fleste, som køber regnskabsassistance synes, at det er irriterende at betale timeprisen, hvis bogholderen sidder og roder rundt i det. Relevante programmer kan være SummaSummarum, SALDI, e-conomic, C5 og/eller Aesiras. Tjek dem ud, få en prøveudgave og bogfør nogle hundrede linjer i hver, så ved du meget mere om, hvad der er din stil....

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

 

Fra Anguilla
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette

 

Tak for din hurtig svare

jeg har læst økonomi i Tyrkiet i 4 år.Jeg arbejdede også som bogfører i Ishøj Sprogcenter næsten i et år.Jeg kender lidt Summasummarum.jeg tror den er let for mig nu.Kan du anbefale nogle kurser?hvilke kurser kan man få i starten?

 

Mvh

 

Serkan KARA

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan kun anbefale dig at tage kontakt til Annette og tale med hende om det da hun laver adskillige kurser for bogholdere og uddanner folk til diplom bogholdere.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har læst til økonom, så har du ihvertfald en forståelse af det at bogfører.

 

Men prøv evt. nogle demo udgaver af nogle programmer og så lære dem. Evt. tag nogle kurser, det burde ikke svært at finde et arbejde lige pt, efterspørgselen i Jylland er ihvertfald STOR!

Vi bruger for det meste; Ø90, Skovbo, C5 og Economic...

 

 

Fra Anguilla
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette

 

jeg prøver nu summasummarum,jeg synes,det ikke er så svært for mig at arbejde med det.hvilke kurser skal jeg få hos regnskabskolen?nu arbejder jeg på Vestegnen Sprog-og Kompetencecenter,som administrativmedarbejder.

 

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Serkan

Jeg synes, du skulle tage aftenkurset i SALDI i Regnskabsskolen den 17. marts eller maj Skype-Wink

Så har du et godt alternativ til Summasummarum.

Forskellene er blandt andet, at SALDI er webbaseret og et flerbrugersystem samt kan håndterie flere åbne regnskabsår.

Det betyder blandt andet, at du kan arbejde med at færdiggøre sidste års regnskab samtidig med:

  • at indkøberne ligger ordrer ind
  • at lagerfolkene modtager varer med håndscanner på flere lagre
  • at der bestilles varer i webshoppen, som automatisk bliver til salgordrer
  • at ekspedienterne ved kasseterminalerne scanner varer, som automatisk bliver talt ned i lagerbeholdningen og bogført ved udskrivning af bon

i indeværende regnskabsår.

Som bogholder har du mulighed for at få en revisorløsning til en favorabel pris, hvor du selv håndtere dine egne kunders regnskaber.

Ring gerne på 46 90 22 08 - vi har også et vintertilbud til dig inkl. tre timers undervisning til din virksomhed alene, hvor du kan spørge om alt.

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)