Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Menu i Magento, er det muligt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :D

Vi står og skal have ny webshop MEGET snart og overvejer magento kraftigt men er lidt i tvivl om vi kan få vores "drømme menu" med magento.

Hvis I ser på IKEA.dk så er deres shop delt op i universer og når man trykker på et af dem (fx køkken) kommer der en statisk menu i højre side, er dette muligt i magento? Kan nemli ikke li funktionen Shop By hvor man fjerne menuen til venstre,

Håber virkelig I vil hjælpe da dette er meget vigtig for vores afgørende beslutning. 

De bedste hilsner

Tonny 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:54

Hej Tonny 

Shop by funktionen er valgfri. Du kan sagtens have en standard menu med undermenuer i undermenuer.  

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 336
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 20:09

Hej Tonny,

Det er faktisk muligt at twiste shop by funktionen lidt så efter at man har valgt et univers i menu bjælken, så kommer "shop by" funktionen til syne, men lader dig kun dykke end i universets underpunkter.

Hvis du så ikke kan lide shop by' design - ja så er det kun op til hvor dygtig din designer er, for det kan godt rettes til.

Men om der er et menu modul eller om en anden herinde kan lave det uden problemer, det ved jeg desværre ikke.

Mvh.

Janus

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 20:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Janus Beck Christensen:
Men om der er et menu modul eller om en anden herinde kan lave det uden problemer, det ved jeg desværre ikke.

Der er mange menu moduler, alt efter hvordan man ønsker den skal se ud

http://www.magentocommerce.com/extension/1345/exploded-menu

http://www.magentocommerce.com/extension/1584/magento-vertical-menu

http://www.magentocommerce.com/extension/1570/left-navigation-menu-full-list-

http://www.magentocommerce.com/extension/2201/vertical-sidebar-menu 

og mange andre, så det kommer i stor stil an på hvordan du ønsker menuen skal fungerer.  

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 20:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tommy,

Du kan sagtens opbygge dine undermenuer via dit produktkatalog, også defineret for hver enkelt "univers" du har.

Hvis du dertil gerne vil kunne styre menuopbygningen for dine CMS sider, kan du kigge nærmere på dette extension.

Mvh
Henrik 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 336
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 20:28

Martin Tygsen:

Der kan man bare se... Har nu faktisk prøvet et par af disse selv - men syntes ikke at nogen af dem løser hans problem direkte. Så tror jeg nærmere at Henrik Ps extension indeholder en stabil løsning. Men det kommer selvfølgelig an på hvordan man griber det an.

Mvh.

Janus

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 20:41

Janus Beck Christensen:
Der kan man bare se... Har nu faktisk prøvet et par af disse selv - men syntes ikke at nogen af dem løser hans problem direkte. Så tror jeg nærmere at Henrik Ps extension indeholder en stabil løsning. Men det kommer selvfølgelig an på hvordan man griber det an.

Du har helt ret i at ingen af de nævnte ekstensions gør præcis det han efterspørger. Der er dog mange måder at lave kategoristrukturen på, og det var egentlig mest det jeg ville vise med de forskellige extensions :)  

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 08:57

Hey Alle

Tak for jeres svar. Fandt en Magento shop i dag der havde den faste menu til venstre, så nu ved jeg at det kan lade sig gøre 100 %. :D

Til Martin, havde kigget på mange af de extensions du nævnte men ingen løste helt menu problemet til venstre, men er meget vild med exploded-menu som giver nogle fede muligheder.

Nu er jeg 99,1 % sikker på valg af shop :D

Hav en fantastisk dag alle!

Mvh

Tonny

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)