hej aminoer. MVH |
Ja....men du skal så betale multimedieskat.
/peter
hej aminoer. MVH |
Ja....men du skal så betale multimedieskat. /peter |
og hvad vil det sige? Mvh Steffen |
Hej Med den nye multimediaskat (mm-skat) er det blvet utroligt nemt. Du lader blot virksomheden købe forbindelsen og betale alle udgifterne (både til oprettelse og de løbende til forbindelsen). virksomheden kan trække alle udgifterne fra i skatteregnskabet (og momsen fra i momsregnskabet). Til gengæld bliver du privat beskattet af en indtægt på 3.000 kr. årligt (ca. 1.400 kr. efter skat).
Uden at skulle betale mere i mm-skat kan du i øvrigt også lade virksomheden betale for telefon (og telefon regningen), som du bruger privat. det samme gælder for pc.
Mvh. Benjamin |
12 måneder af 200 kr. (heraf 40 kr. pr. i moms) Regning som du lader virksomheden betale: 12*40 = 480 kr. i moms (virksomheden får alle pengene tilbage fra SKAT) 12*160 = 1.920 kr. i udgift (penge som du altså ikke skal beskattes af, så hvis du normalt betaler 42% i skat er besparelsen efter skat = 1.920*42% = 806 kr.) samlet indtægt/besparelse = 480+806 = 1286 kr. Udgift for dig privat = skat af 3.000 kr. til 42% i skat = 3000*42% = 1.260 kr. Samlet indtægt ved at lade firmaet betale internet = 1.286-1.260 = 26 kr. Ikke meget hva Men hvorfor stoppe ved kun at lade virksomheden betale for internet?? hvad med også at lade den købe din nye pc. udgift til pc = 9.000 kr. (skiftes hvert 3 år, så årlig udgift = 3.000 kr.) Heraf moms = 600 kr. udgift der kan trækkes fra i skat = 2.400 --> skattebesparelse = 2.400*42% = 1.008 kr. Samlet indtægt ved at lade virksomheden betale for pc = 1.008+600 = 1.608 kr. Sammenlagt med besparelsen fra internet = 1.608+28 = 1.636 kr. pga. brug af mm-skatten
Mvh. Benjamin |
Helt enig i betragtningerne men husk så lige at det er virksomhedens pc. Dvs. der sker beskatning ved salg eller hel overgang til privat eje( men der er pc'en angiveligt ikke meget værd) |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
OK - alt det der med multimedieskat har jeg efterhånden fået styr på, men hvor mange gange kan man egentlig blive pålignet mm-skat? Helt konkret har jeg ved siden af min virksomhed en lønmæssig ansættelse , hvor de stiller telefon og computer til rådighed for mig. Dvs jeg i forvejen bliver mm-beskattet... Vælger jeg så at lade mit eget firma betale for min firmamobiltelefon og mit internet, skal jeg så mm-beskattes af endnu 3.000 kr., eller er der kun tale om 1 beskatning totalt set? Tak for svarene! |
Kun én beskatning totalt set for én person. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Mange tak for de gode svar. Steffen |
Rigtig lækker tråd. Gik selv med tankerne og eksemplerne har bare bekræftet at jeg skal have gjort det samme mht. telefon og internet! |