Hej Amino Synes efterhånden at det er tid til ,at min webshop med vinglas får et eftersyn - har efterhånden fået mange forskellige produkter på siden, hvilket også vil sige flere serier - mit spørgsmål er egentlig om produkterne stadig er præsenteret overskueligt nok, hvor de står under kategori, altså rød/hvidvin mv, eller om man burde ændre siden, så menu punkter blev = samlede serier, men hvor man så ser alle glas fra en serie på en side? Hvis jeg skal ændre opdeling af produkterne ud fra sidst nævnte løsning, gør det så noget ved min ranking i google, og/eller er der noget jeg skal være særligt opmærksom på her? Nå håber og få lidt feedback på selv opdelingen af varen - selve shoppens udseende venter vi stadig lidt med og gøre noget ved, selvom mit mål er og lave en endnu flottere webshop, som er sat 100% op som vi vil have det - men når vi når dertil, så tror jeg godt at jeg ved, hvor jeg skal bede om tilbud Mit næste spørgsmål er, jeg har været inde og dufte lidt til adwords, og synes som sådan jeg er ved at forstå principperne, og er ret sikker på hvilke ord jeg gerne vil prøve af i en periode, men jeg skal lige være helt sikker i henhold til det budget (max pris) man kan fastsætte. - Jeg fik fortalt af nogle af jer kloge Aminoer at man satte et max total beløb, herefter en pris pr. klik - men blev dette max beløb divideret ud på dagene, eller bliver det beregnet på måneds basis? Altså, hvis vi siger max 1000 kr pr. måned - klik pris 5 kr. - hvis der så er 200 personer i løbet af den første uge der klikker, så er jeg ikke og finde på de sponsorerede links, før efter den første i den efterfølgende måned, eller vil det være således at når der er 33 personer på en dag, at så er man ikke og finde indtil efterfølgende dag. - Håber i forstår hvad jeg mener Til sidst vil jeg blot sige at jeg er utrolig taknemmelig stadig for alle de Aminoer der hjalp mig igang, vi har faktisk haft pæn succes på shoppen, den har kørt over forventning, selvom disse også var relativt lave, men det vi virkelig har fået stor glæde af, er ved at have denne webshop, har vi kunne få omtale i diverse online medier, som har givet rigtig godt i vores B2B salg - vi nærmer os fem cifret antal glas solgt, hvilket jeg synes er relativ godt, taget i betragtning vi started fra scratch 11. maj 2009. - Og dette vel og mærke uden at have brugt en eneste krone til markedsføring, det har været learning by doing - all the way. Well, håber og få lidt info mht. dette adwords, for så kan vi komme på side 1, på de få søgeord som vi finder relevante, samt de søgeord som virker umulige at kæmpe med, for at få en organisk placering. Ha en god aften :) Bendtsen
|
AdWords:
Du sætter et dagsbudget. Når dette dagsbudget er blevet opbrugt vises dine annoncer ikke længere.
Du risikerer derfor ikke at sætte et budget på 1000 kr. månedligt for bare at bruge alle dine penge de tre første dage.
Et lille tip:
Lad være med at være snæversynet med hensyn til forbrug på AdWords. Dit forbrug på AdWords skal helst være en dynamisk størrelse og må for guds skyld ikke sammenlignes med annoncer i telefonbøger eller bannere.
Hvis du kan se, at din kampagne konverterer 5 % af gangene og det er en god forretning. Jamen, så er der absolut ingen grund til, at du skal have et loft på dit budget udover hvad din likviditet begrænser.