Er der nogen her inde, som ved lidt om hvilket program man skal bruge til at arbejde med joomla? |
Joomla
Ja nemlig |
Ja Joomla er selve "programmet" så i princippet behøver du ikke andet. Dog kan det være en fordel at supplere med et program til at lave grafik og behandle fotos. I den simple ende (og gratis) findes programmet paint.net og ellers er der photoshop osv. for de seriøse. |
Hej Martin, Joomla er en platform, baseret på PHP og MySQL. De bedste hilsner
|
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn
Vil det sige at jeg kan arbejde med det i adobe dream weaver? |
Tja - det kan du vel. Men det er slet ikke nødvendigt. Med Joomla installeret får du hele redigeringen af din side serveret i et overskueligt design direkte i din browser. Det kræver dog lige, at du bruger en time eller to på at få Joomla uploadet og installeret, samt lærer at navigere rundt i administrationspanelet. Men når først det kører, så er Joomla dream weaver overlegen (Dog er det svært at sammenligne, da Joomla og Dream Weaver er to helt forskellige ting).
Jeg har lavet en Dansk guide til Joomla , der med basale videotutorials lærer dig at få installeret og konfigureret Joomla.
- Rasmus
|
Nej, Joomla installeres på en webserver, som understøtter PHP og MySQL. Det er et totalt system, med egne menuer og administration. |
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn
Er det korrekt forstået at Joomla er gratis eller er der et catch jeg ikkke lige har set |
Ja, det er rigtig forstået!
|