Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der nogle IP-nørder her :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kører et par forums, men er plaget af spam. Dvs. brugere fra USA, Rusland etc. som opretter sig og smider postings med link til diverse video og andet (indholdet i videoerne kan I selv gætte jer til...jeg kan endda henvise, hvis det har interesse..... )

Anyway, jeg har mulighed for at blackliste brugere ud fra IP-numre. Men det er ikke lykkedes mig at finde en forståelig oversigt, således at jeg kan se hvilke IP-numre, der hører til hvilke lande.
Er der nogen her der kan hjælpe?

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:19
Det er desværre lettere sagt end gjort at få en sådanne oversigt, og den vil i øvrigt hele tiden ændre sig. Det bedste bud der umiddelbart er hvis du absolut vil filtrere ud fra IP adresser, er at benytte en database som f.eks. GeoIP.

Mit bedste bud vil være at undersøge om det forum du benytter har mulighed for at få implementeret noget verificering af brugerne før de opretter sig på din side, f.eks. via nogle billeder hvor de skal aflæse nogle tegn og genskrive dem. Hvilket forum benytter du?

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Skrevet kl. 17:28

Hej Sune,
tak for dit svar.
Jeg er klar over, at nogle ISP kører med dynamisk tildeling af IP-adresser, men "grundstammen" i et IP-nummer ændrer sig vel ikke? Altså eks. de første tal inden punktum - hvis de tilhører brugere i USA i dag, gør de vel også i morgen - eller hvad? Anyway, jeg prøver at kigge på GEOIP, tak.
Jeg kører allerede med verificering som du nævner og forumet er phpBB2.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 18:49
Meget kort: Overordnet står IANA for at tildele IP adresser til en håndfuld organisationer verden over (RIPE, ARIN, LACNIC, APNIC & AFRINIC - kaldet RIR''s) der har geografiske områder i verden hvor de er ansvarlige for at uddelegere IP adresser til internetudbydere etc. (kaldet LIR''s/NIR''s).
Du kan godt gå ind og se hvilke IP klasser der er tildelt hvilke af de regionale organisationer, og herefter gå ind og se hvilke udbydere, og dermed hvilke lande, de har tildelt adresserne. Det er dog ufatteligt meget data, og adresserne kan nemt skifte land løbende.

Prøv eventuelt at søge efter "spam" under mods på phpbb''s hjemmeside, der findes vist en del forskellige muligheder. En mulighed kunne også være at kræve e-mail aktivering på sit forum.
Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 21:55
Jeg vil også mene at det klart vil være bedre at gøre dit forum mere spam sikkert så du ikke udelukker nogle brugere der faktisk kunne være ok og alligevel ikke er sikker på at du ikke bliver spammet.

Der kunne være forskellige løsninger som f.eks.:
1: Kun registererede brugere må poste.
2: Man skal indtaste et dynamisk genereret ord som du viser i et auto genereret billede (afhjælper spamrobotter).
3: Du laver din form om så det er et javascript der submitter den og samtidig sætter en værdi i et hidden field. Indlægget bliver så kun oprettet hvis den værdi eksisterer (igen et våben mod spam robotter).

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Skrevet kl. 17:06
Hej Claus,

1 og 2 er indført uden at det løste problemet.
Derfor mener jeg også at kunne konkludere, at det ikke er robotter, der spammer - men derimod nogle besynderlige personer, som åbenbart ikke har noget fornuftigt at lave. Derfor er en e-mail-aktivering heller ikke løsningen.
Får lige nu den tanke, at jeg måske kunne lave en ekstra grafisk verificering med danske bogstaver (æøå). Hvis de er ivrige nok, kan de selvfølgelig finde frem til karakterne, men de ligger jo ikke på et udelandsk tastatur. Hvad tror I om det?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:28
Den med ÆØÅ er faktisk rigtig god, den har jeg ikke tænkt over før. Det det med, at det ikke kun er robotter; jeg læste noget for nyligt om, at en del af indlæggende kommer fra f.eks. nigerianere på en meget lav timeløn. Den er meget svær at gardere sig mod, men mon ikke et æøå ville få dem til at gå videre til den næste.
Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 19:05
Hvis det virkelig er Nigerianere eller lign der ikke laver andet end at spamme så har de sikkert også rendt ind i nogen der har lavet den beskrevne løsning med special tegn på andre sider. Så mon ikke de bare har en char tabel de kopierer fra, man er jo ikke udelukket fra at bruge tegn bare fordi de ikke er på ens tastatur.

Jeg synes stadig ikke at blokering af ip''er vil være en god løsning.

Hvilken side er det du har problemet på?

Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 01:44
Hvis der allerede står der skal skrives Æ i feltet, så behøver de næppe en char-tabel, men kan bare nøjes med at copy/paste.
Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Skrevet kl. 13:08
Dato: 15-11-2006 01:43:37 Forfatter: Onkel Hvis der allerede står der skal skrives Æ i feltet, så behøver de næppe en char-tabel, men kan bare nøjes med at copy/paste.

Helt så dum er jeg ikke  ...karaktererne skulle selvfølgelig gengives grafisk. Jeg prøver imidlertid en anden løsning, der betyder at alle nye brugere skal godkendes af Administrator, inden de kan poste indlæg. Umiddelbart giver det lidt mere arbejde, men på sigt skulle det gerne give mindre arbejde.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)