Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må et inkasso firma gå ind ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis et  inkasso firma  sender en varsel med hjemmel til lov om inkassovirksomhed nr 319 §12 her har deret til at opsøge dig på din bopæl.

Spørgsmålet er så har de hjemmel til at komme indenfor ?

Håber nogen kan hjælpe.

/allan

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 14:27

Jeg er ikke advokat...

men det ser da sådan ud udfra aragraf 12. Hvis de har varslet dig, så må de godt, som jeg læser det.

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 14:29

Business:

Jeg er ikke advokat...

men det ser da sådan ud udfra aragraf 12. Hvis de har varslet dig, så må de godt, som jeg læser det.

Hmm ok det undre mig lidt jeg var ret sikker på de skal have en dommerkendelse for at gå ind ?

Hvor læser du det mere præcist ?

/allan

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 14:34

§ 12. Der må ikke uden skyldnerens forudgående anmodning herom rettes personlig henvendelse til skyldneren på steder, hvortil der ikke er almindelig adgang, medmindre et skriftligt varsel forinden er kommet frem til skyldneren. I varselsskrivelsen skal tydeligt være angivet stedet og det omtrentlige tidspunkt på dagen, hvor henvendelsen vil finde sted, samt autorisationsindehaverens telefonnummer og adresse. Varselsskrivelsen må ikke afsendes, før den i § 10, stk. 3, nævnte frist er udløbet. Har den varslede henvendelse fundet sted, uden at skyldneren er blevet truffet, må personlige henvendelser herefter foretages uden yderligere varsler, såfremt dette er anført tydeligt i varselsskrivelsen.

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 14:35

Nevermind. Business har svaret Smile

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 14:36

Jeg ville egentlig også forvente at en foged skulle være tilstede....

Der kommer nok snart en advokat forbi, så du kan få det afklaret ;o)

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 14:38

Business:
§ 12. Der må ikke uden skyldnerens forudgående anmodning herom rettes personlig henvendelse

Som jeg læser dette her er rettes personlig henvendelse ikke en hjemmel til at komme ind på bopælen men mere at man må opsøge personen.

Jeg er heller ikke advokat men måske der sidder en med viden herom derude ?

/allan

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DesignYOU:
Spørgsmålet er så har de hjemmel til at komme indenfor ?

NEJ. Det har de ikke. Loven siger alene at de må opsøge dig på din bopæl. Så lad dem blot stå udenfor og snakke hvis det er det du vil. Du er heller ikke pligtig til at skrive noget under ....

Henrik

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 14:38

. 5. Personlige henvendelser Inkassoloven åbner mulighed for personlig henvendelse til skyldneren, men dette skal dog ske i overensstemmelse med Inkassolovens §12. Reglerne er herefter at henvendelse kun kan ske til steder hvor der ikke er offentlig adgang hvor skyldneren har fået underretning her om. Henvendelsen må dog ikke ske mellem kl. 21 og 8, ligesom henvendelserne ikke må ske på søn- og helligdage. Ved henvendelser til forbrugere må dette kun ske på privatadressen og steder hvor der er offentlig adgang.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 14:40

Ja, det er nok også nytteløst at få 500 svar med folk som mig, der tror ;o)

Vent på den rigtige....eller send en mail til jacob tøjner. Han ved det uden tvivl.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)