Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slettes fra navneregister

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvordan er det man angiver at man ikke vil listes i telefonbogen og Krak? Jeg er blevet lidt træt af at blive ringet op af alle mulige.

Håber mit spørgsmål giver mening.

/L

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 22:35

Hej Michael

Du kan kontakte Krak og diverse enheder og bede dem om at slette dig.

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 22:37

Du kan bare ringe til din telefonselskab og ønske dit nummer skal være privat, altså ikke listes i telefønbøger osv. Du skal bare huske på at den kun skal være privat og ikke hemmelig, da folk så ikke ville kunne se dit nummer når du ringer.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 9. Sep 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 10:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lynderup,

som privatperson kan du blive optaget på den såkaldte Robinson-liste. Det gør du via Folkeregisteret.

Som firma kan du bede om reklamebeskyttelse hos CVR.dk

Men nu ikke noget med dobbeltmoral vel ;o) Det er ikke særlig sympatisk at spærre for andres markedsføring, hvis man selv er et lille firma, der gerne vil have lov til at henvende sig til andre med henblik på salg.

Hilsen
Linda

Vil du have flere kunder?
www.lt-marketing.dk

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 12:03

Der vil altid være et dilemma mellem at markedesføre sig selv kontra beskytte sig mod tlf. sælgere og andet godtfolk, der har et tilbud, man ikke kan leve uden.

Jeg har selv været på Robinsonlisten i en del år som privatperson og i det hele store, har det hjulpet en del. Dog må analyseinstitutter godt ringe, så vidt jeg har forstået. En enkelt sælger eller to har da også ringet, selv om de ikke må, men så forklare man deres fejltagelse og hvor dyr en sådan telefonopringning kan ende med at blive for dem.

Der har været retsager, hvor tlf. sælgere er blevet dømt en bøde på 5000 kr. for at have ringet til en person der stod på Robinsonlisten og det er en tlf. sælgeres pligt, at anskaffe sig listerne, så de ikke ringer til personer der står på listen, som vist bliver opdateret hver 3. mdr. Enten har tlf. sælgeren aldrig hørt om Robinsonlisten, eller dem der er værst til ikke at få dem opdateret, er avissælgere. De fleste sælger undskylder og forsvinder hurtigt, når de finder ud af, hvilken fejltagelse de har begået og hvor dyrt det kan blive. Men det er kun som privatperson man kan beskyttes at Robinsonlisten.

Til gengæld kunne det være interesant at høre om virkningen med reklamebeskyttelse hos CVR.dk

Nogen der har erfaring med det?

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 554
Fra  dymagic Skrevet kl. 14:16

Hulahoppigen:

Til gengæld kunne det være interesant at høre om virkningen med reklamebeskyttelse hos CVR.dk

For mig har det haft en effekt - dog en forholdsvis begrænset en af slagsen.  Det lader til, at mange telefonsælgere får firmainformationer andre steder fra, end via CVR.  Det er dog også kun omkring et halvt år siden, jeg fik det gjort, så det kan nok have noget at gøre med, at det skal sprede sig lidt.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)