Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Støt Haiti side!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle med-aminoer!

Nu har jeg kigget rigtig meget på den Haiti katastrofe, og jeg syntes at der er forfærdelig. Jeg syntes at det er rigtig skidt hvis der er nogle som ikke gider støtte! Det er den største katastrofe i historien!

Så jeg sad men en tanke om, at lave en donere side, på f.eks. www.stothaiti.dk, hvor folk kan vælge at donere det de nu vil. Men skal der betales skat. Altså, hvis vi får 10000 kr. ind, skal der så betales skat af dette, eller må vi gerne bare sende 10000 direkte videre til en organisation? Hvordan fungerer dette?

Dbh. Kenneth Hedegaard Olsen

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 20:55

Har du overvejet at lave det som en pointside, hvor du sender 100% videre til Haiti. Hver gang en besøgende bestiller en ny mobiltelefon eller en bredbåndsforbindelse, så ryger der 500-600 kr. afsted til Haiti.

Som privat kan du ikke donere andet end 10-15.000 kr. skattefrit, men det tror jeg godt du kan som selskab. Der er ihvertfald mange virksomheder der giver mere end 100.000 kr. til den store landsindsamling i TV.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:02

Ja, og så meget tror jeg nu ikke på at vi får samlet sammen. Så grænsen er 15.000?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:06

Kan ikke huske det præcise tal, men mener det er omkring 14.000 og de første 500 får man ikke fradrag for.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:09

Kenneth Olsen:

Jeg syntes at det er rigtig skidt hvis der er nogle som ikke gider støtte! Det er den største katastrofe i historien!

Man skal lære, at respektere andres valg, og i stedet fokusere på dem der gider hjælpe...

Kenneth Olsen:

Så jeg sad men en tanke om, at lave en donere side, på f.eks. stothaiti.dk, hvor folk kan vælge at donere det de nu vil.

God ide, men hvis du vil udnytte den mediedækning, der er pt, så skal du have fart på... Men du vil nok snart opleve, at det er begrænset, hvor meget folk donere... De fleste har allerede sendt de bidrag, som de enten magter eller finder acceptable, og derfor bliver det virkelig hårdt slid!

Dernæst kommer troværdigheden... Folk stoler ik bare på en hjemmeside, som man kan donere penge til. For hva nu hvis pengene ik sendes, og ejerne blot beholder dem?
Dvs du skal ud og lave nogle aftaler med organisationer, som kan "validere" din side, og inden det er gjort, så er mediedækningen og løbet nok kørt...

Overvej alternativt, at samle ind via raslebøsser eller andet. Er sikker på hvilken som helst organisation ville elske den form! 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:10

Glemte lige, at du efter siden er kommet op at køre, skal til at generere trafik... Uden det store reklame budget, så er katastrofen nok glemt i folks bevisthed inden de besøger din side...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11

Ja, i har nok ret :-)

Fra Suldrup
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 21:13

Ja også gør ligesom alle de andre korupte hjælpe-organisationer, 500kr til administration og 50 kr til Haiti Geeked

Nej spøg til side.. Virkelig en forfærdelig katstrofe.. go ide med sådan en side håber sguda virkelig du er gået i gang da siden skulle have klar i forgårs!!Sleep

Også lige et forslag, hva med at lave et bette reklame-banner ala det der Co2 neutralt banner, som folk kan sætte på deres webside som en støtte Zip it!

Mvh.
Levi

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 21:22

Nu er jeg ikke ude på at fornærme dig, du lyder til at være et menneske med hjerte på rette sted. MEN hvordan er det lige jeg kan vide at Kenneth Olsen ikke er den største hustler i DK???

Lad nu de store organisationer om at samle penge ind - hvis du vil hjælpe til er jeg sikker på at du kan melde dig som indsamler eller lignende under deres faner...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)