Hej alle med-aminoer! Nu har jeg kigget rigtig meget på den Haiti katastrofe, og jeg syntes at der er forfærdelig. Jeg syntes at det er rigtig skidt hvis der er nogle som ikke gider støtte! Det er den største katastrofe i historien! Så jeg sad men en tanke om, at lave en donere side, på f.eks. www.stothaiti.dk, hvor folk kan vælge at donere det de nu vil. Men skal der betales skat. Altså, hvis vi får 10000 kr. ind, skal der så betales skat af dette, eller må vi gerne bare sende 10000 direkte videre til en organisation? Hvordan fungerer dette? Dbh. Kenneth Hedegaard Olsen |
Har du overvejet at lave det som en pointside, hvor du sender 100% videre til Haiti. Hver gang en besøgende bestiller en ny mobiltelefon eller en bredbåndsforbindelse, så ryger der 500-600 kr. afsted til Haiti.
Som privat kan du ikke donere andet end 10-15.000 kr. skattefrit, men det tror jeg godt du kan som selskab. Der er ihvertfald mange virksomheder der giver mere end 100.000 kr. til den store landsindsamling i TV.