Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal jeg betale skat af det jeg tjener?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg fotografere i min fritid og har lavet en hjemmeside, hvor jeg vil sælge nogen af mine billeder fra.

Men hvordan betaler jeg skal af de billeder jeg tjener, hvordan skal jeg oplyse det til skat?

Er der ikke noget med at man må tjene et hvis beløb, før man skal betale skat. På lige fod med folk som sælger ting på loppemarkeder, der er vist også en grænse, inden de skal betale skat.

Jeg håber i kan hjælpe mig med mit spørgsmål.

Venlig hilsen

Mille

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 13:03

Hej Mille

Er du CVR registreret eller hvordan forholder det sig?

Tilmeldt 19. Jan 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:08

Nej det er jeg ikke.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:28

mille1975:

Hej

Jeg fotografere i min fritid og har lavet en hjemmeside, hvor jeg vil sælge nogen af mine billeder fra.

Men hvordan betaler jeg skal af de billeder jeg tjener, hvordan skal jeg oplyse det til skat?

Er der ikke noget med at man må tjene et hvis beløb, før man skal betale skat. På lige fod med folk som sælger ting på loppemarkeder, der er vist også en grænse, inden de skal betale skat.

Jeg håber i kan hjælpe mig med mit spørgsmål.

Venlig hilsen

Mille

Hej Mille

I princippet er al indkomst skattepligtig. I dit tilfælde vil jeg mene, at du kommer ind under det, som betegnes som en hobbyvirksomhed. Det betyder, at du skal beskattes af et eventuelt overskud og underskud kan ikke fradrages.

Derfor skal du opgøre dine indtægter (salg af fotos m.v.) og herfra kan du så fratrække udgifter, eks. din hjemmeside, fotoudstyr, kørsel m.v.. Hvis der herefter fremkommer et overskud, skal dette selvangives sammen med din personlige selvangivelse, således overskudet indgår på lige fod med lønindkomst og bliver skatteberegnet.

Håber dette giver lidt hjælp.

Med venlig hilsen

Fra Skagen
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 16:13

Hej mille,

Jeg tror du kan få lidt gratis timer ved en revisor hvis du kontakter dit lokale erhvervskontor. Du vil helt sikkert hjælpe dig videre.

Dbh

Morten.

Opsætning af wordpress, som cms eller blog:

Wordpress Academy

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)