Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg står med en ide som koster en del at få lavet prototype på. Hvor kan jeg finde mennesker med likviditet, som gider høre på ens ide og måske  investere i den.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 01:10

Hejsa,

Det kommer helt an på hvad det er for et produkt du vil have produceret.

Hvis du prøver at fortælle lidt mere om det herinde, er der mulighed for at der sidder nogen og læser med som kunne have interesse :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:14

Jeg kunne godt tænke mig, at mødes med vedkommende ansigt til ansigt med en proffesionel tilgang til sagen.

Jeg har har 3D tegninger over produktet samt en oversigt over dets egenskaber. Ydermere har jeg fået bekræftet, at det er teknisk muligt at få produceret. 

Nu mangler jeg bare likviditet som jeg ikke selv har :)

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 02:00
Hvor meget kapital er du på jagt efter? Hvis ikke du vil skrive noget specifikt om idéen, hvilket jeg har fuld forståelse for, kunne det være en god ide hvis du blot kunne skrive noget kort om hvilken boldgade produktet er indenfor (f.eks. om det er en lille elektronikgadget eller noget i den dur).
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:04

Nauche:

Hej Aminoer

Jeg står med en ide som koster en del at få lavet prototype på. Hvor kan jeg finde mennesker med likviditet, som gider høre på ens ide og måske  investere i den.

Hej

Du kan evt. google Mezzaninkapital eller Venturekapital ligesom Startvækst også har en indgangsvinkel www.startvaekst.dk

Med venlig hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:09

Produktet henvender sig til flere brancher, men er mest væsentlig og betydningsfuld i hotelbranchen.

Jeg søger en kapital på omkring 150.000 kr., dette er kun for prototypen! Efterfølgende kunne jeg forstille mig, man kunne sælge ideen til større virksomheder som lignende produkter i sortimentet samt et stort netværk. Det er naturligvis kun min ide, men investor sætter sine betingelser for evt. investering

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:48

Først og fremmest, så er 150.000 kr. jo ikke alverden. Derfor ville jeg nok vælge at gå til et af de seks innovationsmiljøer i DK, fremfor at finde en investor. Du skal naturligvis henvende dig til det innovationsmiljø der ligger nærmest rent geografisk.

Fordelen er at du her kan låne risikofri kapital på op til 1,7 millioner kr. Der ligger en forholdsvis høj forrentning (12% ved Østjysk Innovation), men dette sker kun af de midler du har gjort brug af. Skulle dit projekt ikke vises sig at være en god forretning, og du må lukke ned, så skylder du ingenting.

Yderligere kan de hjælpe dig med at få adgang til private investorer, igennem de regionale business angel netværk. Og sidst men ikke mindst, om du får midlerne fra et innovationsmiljø eller gennem en business angel, så sikre dig at du får "kloge penge". Hermed ment, at investoren kan bidrage med andet end kapitalindskud.

Her kan du finde en liste over de regionale business angel netværk: http://www.dvca.dk/sw7625.asp

Her har du en liste over de seks innovationsmiljøer:

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)