Hej Jeg håber, at du vil være med til at besvare denne lille undersøgelse, som er målrettet små- og mellemstore virksoheder. Desværre kan jeg ikke udlove en præmie, men jeg håber stadig du vil komme med et svar – det skulle ikke tage mere end 5 min. Svar her eller på mail info@jobfisk.dk Til gengæld vil jeg gerne dele svaret med jer senere. På forhånd rigtig mange tak for hjælpen
Hvor mange uopfordrede ansøgninger har du modtaget de sidste 3 mdr.
Sender du svar tilbage til ansøgeren (der søger uopfordret)?
Hvad er din holdning til uopfordrede ansøgninger (positiv / negativ)?
Hvorfor?
Regner du med at skulle ansætte inden for de næste 6 mdr.?
Hvis Ja: Vil du kigge tidligere modtaget uopfordrede ansøgninger igennem, for at se om den rette kunne være der imellem?
Hej Jeg håber, at du vil være med til at besvare denne lille undersøgelse, som er målrettet små- og mellemstore virksoheder. Desværre kan jeg ikke udlove en præmie, men jeg håber stadig du vil komme med et svar – det skulle ikke tage mere end 5 min. Svar her eller på mail info@jobfisk.dk Til gengæld vil jeg gerne dele svaret med jer senere. På forhånd rigtig mange tak for hjælpen
Hvorfor?
Hvis Ja: Vil du kigge tidligere modtaget uopfordrede ansøgninger igennem, for at se om den rette kunne være der imellem?
Hvor mange ansatte er der i virksomheden?
Takker for besvarelsen
Hej Henrik
Vi har fået en 6-8 stk. ansøgninger
Svar giver næsten altid.
Positiv, men ikke aktuel for vores vedkommende
Nej, vi skal ikke ansætte, da vi outsourcer til freelancere m.v.
Hvor mange uopfordrede ansøgninger har du modtaget de sidste 3 mdr. 5-6 stykker
Sender du svar tilbage til ansøgeren (der søger uopfordret)? Ja - hvis de skriver mail, svarer jeg på mail - hvis de skriver brev, svarer jeg pr brev
Hvad er din holdning til uopfordrede ansøgninger (positiv / negativ)? Positivt
Hvorfor? - vi har fået flere henvendelser, hvor jeg har været ærgelig over, at vi ikke kunne ansætte, hvis det har været nogen med stort branchekendskab, fx fra konkurrenter.
Regner du med at skulle ansætte inden for de næste 6 mdr.? Ja
Hvis Ja: Vil du kigge tidligere modtaget uopfordrede ansøgninger igennem, for at se om den rette kunne være der imellem? Kun hvis der dukekr nogen op som er maks 2-3 måneder gamle
Hvor mange ansatte er der i virksomheden? 2 + 2 "halve"
Ca. 30-40 uopfordrede ansøgninger
Henrik Rygaard Jensen | Jobfisk.dk:
Ja, altid. Det er da det mindste man kan gøre når folk har taget sig tid til at sende en ansøgning.
I princippet synes jeg det er dejligt at folk gider gøre en aktiv indsats, men som oftest er det ikke ansøgere med de kvalifikationer vi efterspørger som sender ansøgninger.
Tak for de svar der allerede er kommet. Jeg vil gerne have mange flere :-)
Og hvorfor spørger jeg egentlig om disse ting: fordi jeg taler med mange ledige, der er usikre på om de skal søge uopfordret eller ej.
Så jeg vil gerne vide om de uopfordrede ansøgninger bliver taget godt i mod eller ej. Og hvordan konkurrencen er på netop denne del af jobmarkedet.
Da der er flere der gerne vil holde nogel af oplysningerne hemmelige for nysgerrige øjne er det selvfølgelig helt ok, at du svarer på mail eller som pm (hvilket flere også har gjort)