Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med lager - Restordre

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 138
Fra  MyTrendyPhone Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner

Jeg vil lige høre om nogle af jer webshop ejere har erfaringer med hvad der er bedst at gøre mht. restordre.

Vi har mange varer som løber i restordre og det gør jo at kunderne bliver sure.

Men skal man måske gøre nogen anderledes sådan så de ikke får en dårlig oplevelse af at de ikke skal vente på restordrene ?

Om man måske skulle gøre sådan så at hvis varen er i restordre at kunderne slet ikke kan købe den vare? - Enten ved at fjerne købs knappen eller ved at skjule varen helt ind til den kommer på lager igen?

Det gør jo at man går glip af de salg hvor varene er i restordre men kan det bedre betale sig end at de skal vente på en ubekræftet leveringsdato?

Eller har nogle af jer en anden løsning?

Hører gerne nogle gode råd fra jer andre som har haft samme problemer.

På forhånd tak.

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 14:39

Hej :-)

Jeg gør det, at jeg viser kunden at der er længere leveringstid på de varer vi ikke har på lager.

Det synes jeg fungerer godt, da jeg mener det vigstigste for kunden er, at de oplyses om, hvor lang en leveringstid der er - og så handler udfra deres behov. Jeg har ihvertfald ikke haft nogle negative oplevelser efter at jeg indførte denne politik, og synes det er rart stadig at kunne vise det fulde sortiment til de kunder, hvor det ikke haster med leveringen.

Mvh Mira

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 14:45

hej i denne situation er der for mig to ting at gøre

den ene er preventiv
som mira skriver at informere kunden på siden om at lager status er lav og at leveringstiden kan være længere.

den anden er når "skaden" er sket
at informere kunden, jeg er et par gange stødt på firmaer der ringer til mig for at fortelle at min vare er i rest ordre og at den er bestilt hjem og kommer den og den dato. og eller tilbyder mig et tilsvarende produkt. dette har på mig virket rigtigt godt !

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. May 08
Fra  MyTrendyPhone Skrevet kl. 14:50

Mira Spanggaard:

Hej :-)

Jeg gør det, at jeg viser kunden at der er længere leveringstid på de varer vi ikke har på lager.

Det synes jeg fungerer godt, da jeg mener det vigstigste for kunden er, at de oplyses om, hvor lang en leveringstid der er - og så handler udfra deres behov. Jeg har ihvertfald ikke haft nogle negative oplevelser efter at jeg indførte denne politik, og synes det er rart stadig at kunne vise det fulde sortiment til de kunder, hvor det ikke haster med leveringen.

Mvh Mira

Tak for svaret.

Vi har overvejet at skrive ubekræftet leveringsdato på. men ville lige høre hvad andre gør og hvad deres erfaringer er.

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. May 08
Fra  MyTrendyPhone Skrevet kl. 14:56

Jacob Ipsen:

den anden er når "skaden" er sket
at informere kunden, jeg er et par gange stødt på firmaer der ringer til mig for at fortelle at min vare er i rest ordre og at den er bestilt hjem og kommer den og den dato. og eller tilbyder mig et tilsvarende produkt. dette har på mig virket rigtigt godt !

Tak for svaret

Lige nu får kunden en mail om leveringsstatus som beregnes ud fra vores købsordre. Og når vi ved at denpågældende vare har været i restordre i noget tid og har ubekræftet levering så får kunden en mail om at vi kan tilbyde et andet tilsvarende produkt i stedet hvor de oveni købet får noget rabat.

Men det var mere hvad vi skulle skriv / gøre på vores shop inden kunden går ind og køber. - om vi skal skrive ubekræftet levering eller noget andet? lige nu skriver vi at de ikke er på lager.

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 14:59

Hej igen :-)

Kom lige til at tænke, at et alternativ kunne være, at kunden kunne bede om at få en mail, når varen igen var på lager. På den både er det rart som kunde ikke at binde sig til at køb, hvor men ikke er helt sikker på leveringsdatoen - og samtidig vil du ha' en mulighed for stadig at få salget, hvis kunden ikke har fundet et alternativ i mellemtiden.

Følger spændt med for at høre hvad andre har erfaret...

Mvh Mira

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. May 08
Fra  MyTrendyPhone Skrevet kl. 15:04

Mira Spanggaard:

Hej igen :-)

Kom lige til at tænke, at et alternativ kunne være, at kunden kunne bede om at få en mail, når varen igen var på lager. På den både er det rart som kunde ikke at binde sig til at køb, hvor men ikke er helt sikker på leveringsdatoen - og samtidig vil du ha' en mulighed for stadig at få salget, hvis kunden ikke har fundet et alternativ i mellemtiden.

Følger spændt med for at høre hvad andre har erfaret...

Mvh Mira

Det var også en muligt ja.

Lige nu får kunden også automatisk en mail 1 gang om ugen med forventet leveringsdato. Så kunden er hele tiden opdateret. men det er bare et problem når en varer kan være i restordre i over en måned. og det kan vi ikke vide på forhånd. :s

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)