Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google adWords på søg?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:38

Hej Kenneth,

For at havne i toppen skal din annonce have en tilpas høj quality score, og dit bud skal være højt nok. (Quality score er et mål for annoncekvalitet, som afhænger af bl.a. annoncens relevans til søgeord, landingssidens relevans til søgeord/annonce og ikke mindst Click-Through-Rate, hvor mange der klikker på din annonce).

Og nej, du kan ikke se præcis hvor stor konkurrencen er, og hvad du skal byde for at havne på førstepladsen. (Budstørrelsen afhænger også meget af din quality score, så det kan man alligevel ikke sige noget universelt om).

Du kan få lidt prisestimater på Googles Adwords-værktøjer her og her, men tag dem som en strømpil og ikke mere.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:52
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:15

Jeg så kun en enkelt konkurrerende annonce, så det er nok ikke området med størst konkurrence. Smile

Hvor højt buddet skal være, har jeg ikke på stående fod et bud på.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:14

De der værktøjer du sendte, det skrev jeg en sætning, hvor der ingen reklamer var på google.COM. Men der blev søgt på det i gennemsnit 12000 gange om måneden, men den der adwors siger at forventet klik om måneden bliver 1-2.

Hvad sker der lige der?

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 08:35

Kenneth Olsen:

De der værktøjer du sendte, det skrev jeg en sætning, hvor der ingen reklamer var på google.COM. Men der blev søgt på det i gennemsnit 12000 gange om måneden, men den der adwors siger at forventet klik om måneden bliver 1-2.

Hvad sker der lige der?

Lad være med at sidde og lege med diverse værktøjer, forventede klikestimater osv. 

Som i alt andet skal du kaste dig ud i det og bruge nogle penge! Du kan ikke på forhånd vide hvor mange søgninger, der er på et givent emne. Jo, der er en del værktøjer, som kan hjælpe, men på det danske marked har jeg endnu ikke fundet en, der kan give bare delvis nøjagtige tal.

Jeg finder hele tiden søgeord, der har nul søgninger i Google's KeyWord Tool, men giver 1000-2000 besøgende månedligt. 

Sæt en kampagne op, sæt et bud og find ud af hvad du får ud af det. Hvis du stadig ikke kan finde ud af det, så anbefaler jeg at du hyrer et bureau eller tager på et kursus. Livet er for kort til at sidde og nørkle med noget i flere måneder uden at få rigtig styr på det! 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:38

Hvad nu hvis jeg finder en søgesætning, hvor der ingen reklamer er i forvejen, så skal jeg ikke betale særlig meget for at komme op i toppen eller?

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:48

Hej Kenneth,

Jeg er helt enig med Andreas i, at du ikke kan gøre andet end bare at kaste dig ud i det. Det har jeg også selv gjort, og du kan jo bare ændre det løbende, hvis du pludselig ombestemmer dig. Pas på med at blive utryg, hvis du synes, at det i starten pludselig går lidt hurtigt med at bruge penge, dét kan nemlig ofte godt betale sig. Pludselig får du en eller flere nye kunder. Man er nødt til at have bare en lille smule is i maven.

Leg lidt med klikprisen. Sæt den lidt op eller en del op og se, hvad der sker i forhold til googles placering af dit sponsorerede link.

Bortset fra det: Selvom du visse dage, eller tidpunkter på dage, vil være nr. 1. så skal du vide, at det ændrer sig hele tiden. Nogen gange sætter jeg så prisen lidt ned igen. Senere samme dag eller en anden dag sætter jeg den så tilbage op igen. Jeg ved ikke om det er korrekt, men jeg fornemmer lidt, at det kan være medvirkende til hurtigt igen at placere dit sponsorerede link højt oppe, hvis det ellers var faldet lidt for langt ned. Det sidste må du dog ikke hænge mig op på.

Hav det lidt sjovt med det - og held og lykke!

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:02

Hej Kenneth

Der er "ingen" forskel på dem i toppen og dem til højre, dog er der det at man kun bliver placeret i toppen hvis man er blevet belønnet af google, det sker ved at have en relevant annonce der er sat godt op, google er hele tiden intereseret i at de mest relevante resultater ligger i toppen, det er baggrunden for googles succes at folk finder dem de vil og ikke dem der betaler mest. Du kan ikke betale dig til at ligge i toppen hen over tid, hvis du er nogenlunde aktuel for søgningen kan du byde meget højt og midlertidigt komme derop, men det er udgiftskruen uden ende.

Her er nogle gode råd

Sørg for din overskrift matcher søgeordet

vælg den mest relevante landingsside -ikke nødvendigvis din forside

byd så meget at der er et vis stykke ned til hvad det koster

overvåg din CTR er minimum 2.5

lav 2 tekster der konkurerer med hinanden og efter 1-2 måned eller 100-200 klicks vælg den der har højest CTR og lav en ny tekst i stedet for den gamle

Husk Call to action sidst i annoncen

Eller kontakt en prof.

Mvh

David L

Google konsulent

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:36

Okai. Nu spøger jeg nysgeriigt, men hvor mange penge bruger i på adwords om dagen?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)