Hej alle Aminoer Jeg har netop fundet frem til denne spændende side. I løbet af de sidste par dage har jeg selv brugt tid på, at bygge en lille hjemmeside op hvor jeg vil sælge film (dvd og blu-ray. Nye som brugte) samt alverdens film merchandise. Det er noget der skal foregå privat og ikke som en decideret ny online registreret filmshop (dem er der ret mange af i forvejen). Det hele foregår "privat", da det ganske enkelt er nemmere at have en hjemmesideadresse, jeg blot kan henvise folk til, hvor de så kan klikke ind og se mit store udvalg, som jeg sælger ud af, i stedet for at oprette hundrede annoncer på fx dba (aktions/salsside). Jeg har dog et spørgsmål omkring brug af dvd-cover billeder på min hjemmeside. Det er jo nemt for mig at besøge en af de større filmbutikker på nettet, og gemme forside og bagside fra en dvd, jeg selv sælger, og benytte på min egen side. Men må jeg det? Jeg har haft svært ved at finde noget mht. dvd-covers? Hvor får man billederne fra, hvis man ikke blot må gemme og kopiere? Må man scanne de covers, man selv ligger inde med og bruge scanningen? Det vil selvfølgelig tage ret lang tid, da jeg har 400+ covers "på lager". Skal man skrive til filmselskabet og spørge om lov til at bruge coveret? Coveret bliver kun brugt til min shop, så folk kan se udvalget i billeder. Et mindre tillægsspørgsmål: Er der andre regler for brug af bagsidebeskrivelsen, på filmene? Hvis jeg under en vare vil vise billeder af coveret samt beskrivelsen af filmen, som står på bagsiden? Ligesom de egentlig gør på mange andre større filmshops.
Mange venlige hilsner Kasper |
Hej Kasper,
jeg sidder med nogenlunde samme udfordring som dig. Jeg er igang med at lave en web baseret dvd film bytte tjeneste og til det skal jeg bruge covers til de dvd film, som brugerne gerne vil bytte. Jeg har google'et en del rundt for at finde en web service, der kunne løse mit problem men uden at have fundet en løsning, der 100% rammer mit behov. I min søgening, stødte jeg på dit spørgsmål, og her er et link, der måske kan hjælpe dig: http://www.freecovers.net/. Hvis du eller andre kender en web service, hvor man via stregkoden bag på en dvd kan hente cover'et til filmen, vil jeg være meget interesseret i at vide, hvor jeg kan tilgå denne service.
Alt held og lykke med dit projekt.
Lars