Det er noget svært, når du ikke har installatør uddannelsen, da det kræver at du har denne for at du må udfører el-arbejde.
Du har dog lov til at lave el-arbejde, som man også må udføre som privatperson. F.eks. skifte en lampe etc. Du må dog ikke arbejde med at trække nye kabler samt opsætte nye stikkontrakter etc. Du ved sikkert, hvad jeg snakker om.
Alternativt kan du jo være lejesvend. Dvs. starte som selvstændig også leje dig ud til andre el-firmaer. F.eks. kan du måske supplere din indkomst ved at lave andet end el-arbejde, hvis der er perioder, hvor der ikke er så meget at lave.
Den sidste mulighed kunne være at du finder sammen med en installatør, som du starter op med. Du har måske en i din omgangskreds.
har tænkt på at starte med at arbejde som freelancer, bare for at spare op så jeg har en form for start kapital.
Men kender ikke rigtig nogen som har installatør uddannelsen, men man kan vel søge en som er villig til at hjælpe til helt fra bunden?
hvad er den sikkerste måde at starte op som freelancer, der er mange af mine venner som er selvstændige og de bliver ved med at sige at man bare skal kontakte en revisor som kan hjælpe en med at komme igang, men er det ikke frygteligt dyrt?
Jeg er uddannet elektriker, og startede i slutningen op som "lejesvend"/freelance elektriker, hvor jeg legede mig ud til instalatører. Min Baggrund for at gøre det, var at jeg egentlig var lidt træt af at lave el-arbejde mandag til fredag 07:00 - 15:00. Da hænderme sidder rigtigt skruet på, tænkte jeg at denne mulighed for at kunne udføre forskelligt arbejde på regning var lige noget for mig.
Jeg oprettede en enkeltmandsvirksomhed over nettet og var i gang. Det udviklede sig hurtigt, i januar fik jeg ideen om at sælge og montere postkasser til etageejendomme, da der var enormt marked for det. Fandt en producent og var i gang. Har efterfølgende fået et super samarbejde med producenten, og monterer nu også for dem.
Et godt råd: Få styr på alt fra starten af, mht. bogføring/skat/regnskab, det er en udgift der hurtigt har tjent sig ind.
Jeg har en mindre freelance virksomhed, hvor jeg hjælper folk med at starte op. Jeg er villig til at finde en rigtig billig løsning til dig, således du kan få starte op.
Nu når du hjælper folk igang, kan det være du kan svare mig på mit spørgsmål. er det rigtigt at man ikke mere kan leje sig ud som freelance elektriker fordi installatørene ikke må leje andre end vikarbureau. ?