Bloggen er på dansk, men jeg kunne godt tænke mig sideløbende at køre én på engelsk med stort set samme indlæg og generelt indhold - altså blot på engelsk.
Er der en smart måde at gøre dette på - eller skal jeg 'bare' oprette en ny blog hos Wordpress, indsætte mit CSS, skrive de engelske indlæg og lade de to blogs interlinke som værende den danske og engelske version - og I så fald, vil Google så whine over duplicate content, til trods for de to forskellige sprog?
(Links, billeder, mærkevare navne, datoer osv vil være det samme).
Der findes et hav af artikler om at køre WordPress på forskellige sprog. Såfremt du vil dele indhold skal du kunne installere plugins. Det kunne tyde på, at det ikke kan lade sig gøre med WordPress.com-hostede blogs. Jeg tror ikke Google vil brokke sig over duplicate content, som er på forskellige sprog, det er jo meget almindeligt...
Dbh Claus
Mvh Claus // Amino
-- Mine debatindlæg er udtryk for min egen holdning og har ikke noget med Amino eller andre at gøre.
Husk at få dig 2 forskellige domæner så du får det maksimale ud af dine anstrengelser i søgemaskinerne.
Til at starte med, var det faktisk ikke for søgemaskinernes skyld - vi får så fucking mange mails fra folk der på engelsk spørger om ting, der står på bloggen - (som vi oprindeligt startede, for at stoppe strømmen af mails og have et sted at skrive de nyheder ud til 'alle', uden at spamme dem dagligt på nyhedsbrevet), så først og fremmest er det en timesaver og "god service".
Men skal jeg hoste lortet for at få det til at virke på 2 forskellige sprog? (og så for at få det optimale ud af det, søgemaskinemæssigt (when in Rome!)) Jeg synes faktisk det er lidt nederen at self-hoste WordPress og var fint tilfreds med at slippe for det.
Takker - jeg tog såmænd bare udgangspunkt i det gamle ordsprog "Give a kitten a cheezburger and feed it for a day. Teach a kitten how to grill..." ;-)
Der findes nogle måder at lave en flersproget hosted blog på WP.com, men de er så "manuelle" at det slet ikke lyder sjovt... eller brugervenligt eller SEOd, desværre.