Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal der til for at sælge varer på webshop?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jan 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle.

Jeg og en ven har en idé til en lille webshop - ikke noget omfattende. Jeg kan programmere selve shoppen og han kan fremstille produktet - så risikoen er ikke særlig stor, og vi tænkte at det kunne være sjovt at prøve.

Derfor vil jeg høre hvad der skal til for at sælge et produkt lovligt gennem en webshop? - vi skal vel oprettes som virksomhed osv?..

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 14:05

Hej Jonas.

Hvis det er Jeres egen webshop, så vil jeg da anbefale at I skal registreres som virksomhed. Ikke fordi momsregistrering er et lovkrav, med mindre i omsætter årligt for 50.000.- og derover. Men lige så meget fordi det sender et signal om seriøsitet, når I kan angive et CVR nummer på jeres shop.

En ting jeg lægger mærke til, er at din ven kan fremstille produktet selv.
Hvis det er tøj han syer, så skulle der ikke være nogen ko på isen. Men hvis det er lamper eller andre elektriske artikler han laver, så skal der godkendelser til før det er lovligt at sælge.

Et anden ting er returretten. En kunde skal altid have minimum 14 dages returret, med mindre der er tale om en bestillingsvare. (Et maleri eller lignende) Er dog ikke lige 100% sikker på denne del. Men det er der nok andre herinde der er. :)

Vh

Dennis

Tilmeldt 3. Jan 10
Skrevet kl. 15:11

Okay, mange tak for svaret - så tror jeg at vi bliver momsregistreret.

Men hvordan fungerer det hele med betaling? Jeg mener, når folk betaler med dankort for eksempel, så bliver pengene overført fra kundens konto til virksomhedens konto. Men hvis vi ikke er registreret som virksomhed, kunne pengene så bare ryge direkte over på min konto for eksempel?.. Og så angiver man selv til skat hvor meget man har tjent og så videre eller hvordan fungerer det?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:19

Hej, jeg ved at Lea Skov har skrevet en hel basis begynderbog, til alle som overvejer en webshop, om hvordan man gør, hvad der skal til generelt. Ellers er der altid Thorborgs E-pusher bog som jo er spækket med gode råd og forklaringer, man helst skal tage højde for inden man kaster sig ud i projektet. Held og lykke, mvh Pernille

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 15:41

For at tage imod kortbetaling, så kan I bruge evt. bruge e-wire eller paypal, og få dem til at overføre til Jeres private konto.
Skal I have en indløsningsaftale med PBS, så skal I være registreret virksomhed.
Her kræver det at I også laver aftale med en indløser som feks. E-pay.

Vh

Dennis

Fra Valby
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 140
Fra  Monera ApS Skrevet kl. 21:26

Jeg har kigget en del på webshops på det seneste, og skal i bare bruge noget billigt og nemt, så vil jeg anbefale at i bruger nogle af de store webshops som har en månedlig udgift:

- OS Commerce
- Shopify
- ...

Så kan i igennem Paypal få betalinger. De understøtter en del ting.

Er i gang med at lave verdens bedste inkassobureau hos Likvido Inkasso.

Tilmeldt 3. Jan 10
Skrevet kl. 09:06

Okay.. Jeg tror at vi kommer til at benytte Magento, fordi at jeg har programmeret en del i denne - dertil findes også Paypal addons ved jeg. Men for at betale via Paypal skal kunden da have en bruger på paypal ikke? :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)