Skidt :-)... Der er mange browsere, som ikke kan finde ud af det, omend de ikke er særlig udbredt mere :-). I praksis er det begrænset hvor mange som du udelukker fordi browseren ikke kan håndtere danske tegn, men det kan give en masse andet bøvl.
Der er ikke nogen problemer mere - det er nogle år siden det var gældende. Jeg har flere domæner med æøå og andre special-tegn - og det kører på skinner i alle browsere jeg kender. (IE, Firefox, Opera, Chrome, Safari).
Ja, det gør jeg bestemt. Min blog er bl.a. med ø - og jeg har aldrig oplevet problemer. Mange af mine venner i alle aldre (og derfor svingende tendenser til at opdatere software) læser den, og de har ingen problemer.
Rent SEO mæssingt har jeg heller aldrig oplevet problemer. Så jeg er helt overbevist om, at det hører fortiden til.
- Det er ikke alle som har dansk tastatur - eksempelvis på ferie/ophold i udlandet. - Der er problemer, når man skal lave shares til andre sider (facebook). Det kan fungere ved at bruge det tekniske domænenavn. - Det er ikke alle websites som er gearet til dansk tegnsæt, eksempelvis med links. - Massere af andre små ting
Der er ikke nogen problemer mere - det er nogle år siden det var gældende. Jeg har flere domæner med æøå og andre special-tegn - og det kører på skinner i alle browsere jeg kender. (IE, Firefox, Opera, Chrome, Safari).
Min far's bærbar med IE kan ikke se æøå domæner men alle andre pc'er jeg har været i nærheden af virker det..
Så jeg vil personligt konkludere at det virker på størstedelen af de browser der er i dag, dog er der nogen der bruger nogen "forkerte" versioner af IE som har problemer med det, og det kan jo så være vigtige personer man mister som besøgende.