Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nemmeste måde at få et CVR-nummer uden bøvl og arbejde?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Hvad er den nemmeste og billigste måde at få et CVR-nummer på?

Det skal ikke bruges til at drive virksomhed fra, og jeg forventer ikke der er spor økonomi ind/ud af det.

Jeg har læst mig frem til SMBA, som kan gøres gratis, og uden at skulle lave regnskab osv.

Er det korrekt, og hvordan opretter jeg så nemmest sådan et?

Formålet er en blanding mellem et forsøg og test af et koncept. Der er ikke noget svindel og julenumre i det, og jeg giver gerne en længere historie senere hen, hvis det viser sig at kunne bruges.

VH Jens

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:16

Brug for en hånd til indberetningen? Så lad Ageras give dig 3 helt uforpligtende tilbud lige her! 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:57

Såfremt du er over 18 år gammel og har dansk statsborgerskab, kan du starte en enkeltmandsvirksomhedvirk.dk.

Jeg fraråder dig dog at lave cvr-numre til 'test'. Det er en reel virksomhed du starter, og der er jo forskellige regnskabskrav og beskatningsregler, du skal sætte dig ind i for at have sådan en.

- Simon

Tilmeldt 13. Jan 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:13

I tilfælde af jeg er journaliststuderende, og arbejder med at kortlægge de her gråzone-firmaer der f.eks. pusher telefonbogsannoncer eller blækpatroner på nystartede virksomheder, hvordan gør jeg så?

Vi har kigget på selskabsformerne, og ja, enkeltmandsvirksomhed ser da nemt ud, men det skal også være relativt nemt at nedlægge igen, om f.eks. 7-8 måneder.

Vi har fundet ud af at man f.eks. kan registrere sig med "lejlighedsvis momsregistrering", som en forening, eller som et SMBA. Er der nogen af disse, der er nemmere at håndtere i vores tilfælde, end en enkeltmandsvirksomhed?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:18

SMBA er efterhånden blevet et bandeord herinde, så jeg tror ikke du skal forvente særligt meget respons på den idé - men måske er du heldig :)

Mht. Nedlukning, kan dette sagtens klares i en enkeltmandsvirksomhed. Du skal bare føre afsluttende regnskab (med moms osv.) inden du lukker. Tag fat i Peter, han kan helt sikkert hjælpe dig.

- Simon

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:19

Det ER meget nemt at oprette. Ganske korrekt.

Såfremt du ikke har nogen aktivitet i din virksomhed, så er moms og årsregnskab til at have med at gøre - det skulle du nok kunne klare selv. Så der skulle ikke være noget i vejen for, at du starter en enkeltmands-virksomhed. Dog forudsat som tidligere nævnt at du er over 18 osv.

/Kim

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:15

Jensen117:
Vi har kigget på selskabsformerne, og ja, enkeltmandsvirksomhed ser da nemt ud, men det skal også være relativt nemt at nedlægge igen, om f.eks. 7-8 måneder.

Den letteste måde er i dette tilfælde at etablere et smba. Der får du automatisk et cvr-nr tilknyttet. Hvis der ingen aktivitet er så er i jeres virksomhed er det "bare" at lukke selskabet ned igen.

Hvis du vælger en enkeltmandsfirma skal du for at få et CVR-nr registreres for et eller andet  eksempelvis moms. Personen der lægger navn til vil fremover hænge på dette cvr-nr. da det vil følge ham som et cpr-nr. gør det resten af livet. Du skal endvidere være opmærksom på at en frivillig momsregistrering gælder mindst 2 år med mindre du lukker virksomheden ned igen.

Det er også korrekt som du er inde på at man kan få et cvr-nr. til foreninger. En mulighed der blev givet for at disse kunne få nem-konti i forbindelse med udbetaling af tilskud fra det offentlige.

Et SMBA vil kunne give den "anonymitet" som måske vil være ønsket omkring virksomhedens egentlige formål.

Henrik

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 13:20

Jeg fik masser af henvendelser, dengang jeg startede min enkeltmandsvirksomhed. Da jeg sidenhen registrerede et ApS, fik jeg stort set ingen af den slags henvendelser!

Så hvis det er henvendelserne du er ude efter, så synes jeg da helt klart, at du skal vælge en enkeltmandsvirksomhed. Det er blot en blanket, du skal udfylde, og så skrive to nuller i en momsangivelse en gang i kvartalet (du får vejledning på mail) - og umiddelbart kan jeg ikke se nogen årsag til at du ikke skuylle kunne opløse virksomheden ret hurtigt efter stiftelsen igen - men det må mere regnskabskyndige personer lige svare på :-)

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 13:22

Mattias Skovhøj:

Jeg fik masser af henvendelser, dengang jeg startede min enkeltmandsvirksomhed. Da jeg sidenhen registrerede et ApS, fik jeg stort set ingen af den slags henvendelser!

Så hvis det er henvendelserne du er ude efter, så synes jeg da helt klart, at du skal vælge en enkeltmandsvirksomhed. Det er blot en blanket, du skal udfylde, og så skrive to nuller i en momsangivelse en gang i kvartalet (du får vejledning på mail) - og umiddelbart kan jeg ikke se nogen årsag til at du ikke skuylle kunne opløse virksomheden ret hurtigt efter stiftelsen igen - men det må mere regnskabskyndige personer lige svare på :-)

Jep og hvis han skal have rigtig mange henvendelser, så vil en branche kode indenfor håndværk nok være at fortrække. Smile

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)