Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eget webhotel!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har tænkt på, hvis jeg køber et domæne, og vil tilbyde gratis webhotel på subdomæner, hvordan gør man det så nemmest?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:55
Hvis jeg forstår dig ret lejer du webhotel hos et andet firma.

Noget du skal være opmærksom på er om dine kunder skal have FTP adgang til selv at kunne uploade filer, eller om de betaler dig for at holde det opdateret. Hvis de selv skal have FTP adgang, hvorledes sikrer du dig så at de ikke kan se/opdatere hinandens filer?

/Jesper

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 18:48
Det er nemlig problemet!

Det meningen at webhotellet bliver lejet, og jeg køber et antal subdomæner, men kan man give forskellige koder til forskellige subdomæner, så hver især kan uploade med ftp?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:36
Det kommer an på den tekniske opsætning hos den udbyder af webhotel du vælger.
De fleste tilbyder at man kan tilkøbe ekstra ftp-konti efter behov, hvilket vi da også giver mulighed for.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 02:43
Sæt da hellere din egen server op (nogle kan jo godt blive sure mht "Fri trafik" hvis du eks. får meget trafik på alle de sub domæner)
Eller få en som eks. mig til at sætte en op for dig (kræver du selv finder et sted at smide serveren eller måske købe en høj forbindelse fra EL-selskaberne)

Regner ikke med det skal være super duper pro så derfor hav den til at stå hjemme og en høj forbindelse fra et af el-selskaberne...
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:20
Hej Nikolaj

Hvad søren er din motivation, for at starte dette projekt ?

Hvis den er stor kan jeg bestemt anbefale dig at sætte dig i hostingsverden, og f.eks. få styr på f.eks. Windows 2003, IIS osv., eller måske kan du finde en hosting partner der har forstand på det.

Men jeg må bestemt advarer dig imod at undervurdere hosting opgaven, der er alt for mange der starter halvhjertet og ender i en dårlig oplevelse, f.eks. ved at de bliver hacket eller brugt som zombier i Denial of Service angreb (Ja, det lyder ikke rart uhhha).

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)