Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento - Jeg har et spørgsmål

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Et standard magento shop der er installeret har nogle links i bunden. Et af dem er "about us" og et andet er "costumer service". Hvordan ændre man disse links. Altså hvis man går ind og ændre cms siderne og giver dem et nyt navn så er det stadig det samme link der ligger i bunden af siden og så får man bare en fejl når man trykker på det.

Nogle magento shopejere der ved hvordan dette gøres. Det er sikkert mega nemt, og mig der har overset noget for der var ikke rigtig nogle svar at finde når jeg søgte på google...

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 17:45

Er der ikke en fil der hedder footer.php? For så er det højst sandsynligt der det skal ændres.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Skrevet kl. 17:49

Har selv tænkt det. Men endte med at blive enig med mig selvom om at det kan ikke passe at man lave et cms system hvor det er meningen at man skal ind og rette i koden efter at man har rettet noget i cms systemet. Så er hele ideen jo ved systemet jo væk. Så har faktisk ikke kigget der. Der må da være en funktion til at ændre linket efter at man har ændret siden........

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 18:32

Selvom du benytter f.eks. wordpress eller joomla, så skal du også stadig (i de fleste templates) ind og retter i footer.php hvis du vil ændre disse links.

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 18:45

Har du ikke en statisk blok (under CMS menuen) som hedder Footer Links eller lignende?

Jeg er næsten sikker på, det er den. Er dog selv helt ny til Magento :)

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 19:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Birkelund 

Som Jimmy også skriver, kan du ændre dette under CMS -> Statiske blokke -> Footer

Det skulle være lige frem for næsen :O)

Mvh
Henrik 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Skrevet kl. 19:37

Jeg havde ret. Det var mega nemt og mig der havde overset noget fuldstændig. Takker allesammen...

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:22

Birkelund:

Jeg havde ret. Det var mega nemt og mig der havde overset noget fuldstændig. Takker allesammen...

Hvis du har generelle spørgsmål som disse, er du også velkommen til at downloade følgende pdf: http://getashop.dk/resources/magento-wiki-ebook.pdf

Vi har lagt hele Magento Wikien ned i en pdf så den er lidt lettere at læse og søge i.

Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:01

Dette kan ændres i CMS - > Statiske Blokke i selve Admin Panel

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)