Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt fra Kina stoppet af Post Danmark.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har et lille problem, da jeg har fået et brev fra Post Danmark, hvor de kræver en faktura. Problemet ligger i at jeg ingen faktura har og har aldrig haft en. Pakken er fra Kina og indeholder kosmetik produkter (restlager) 150 stk. pris 2 kr. pr. enhed, så værdien af pakken er ikke særlig høj. Personen fra Kina har jeg kendt i mange år, så har bare overført pengene via Paypal.

Har I en ide til hvad jeg kan gøre? Kan jeg bare skrive til Post Danmark at jeg ingen faktura har?

Tilmeldt 10. Mar 09
Skrevet kl. 17:06

Har fragtprisen indflydelse på momsen og tolden? For den er relativ høj.

Ved I forresten hvad toldprocent er på kosmetik?

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 17:09

Grand:

Hej, jeg har et lille problem, da jeg har fået et brev fra Post Danmark, hvor de kræver en faktura. Problemet ligger i at jeg ingen faktura har og har aldrig haft en. Pakken er fra Kina og indeholder kosmetik produkter (restlager) 150 stk. pris 2 kr. pr. enhed, så værdien af pakken er ikke særlig høj. Personen fra Kina har jeg kendt i mange år, så har bare overført pengene via Paypal.

Har I en ide til hvad jeg kan gøre? Kan jeg bare skrive til Post Danmark at jeg ingen faktura har?

Du skulle have brugt DHL istedet for EMS hvis i vil lave disse nummereBig Smile

Fra Malmö
Tilmeldt 8. May 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 17:11

Mvh Claus // Amino

-- Mine debatindlæg er udtryk for min egen holdning og har ikke noget med Amino eller andre at gøre.

Tilmeldt 10. Mar 09
Skrevet kl. 17:11

Jeg plejer faktisk at bruge DHL.

Har lige fundet ud af at kosmetik har en toldsats på 0,0%. Kilde: http://www.toldpriser.dk/toldsatser.asp

Det vil sige, at jeg kun skal betale moms?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:15

Bare indsend en email der bekræfter din overførsel på beløbet til sælger. (Den du får fra PayPal)

Det plejer at være nok.

Tilmeldt 10. Mar 09
Skrevet kl. 17:43

Mange tak for alle de gode svar.

Jeg har lige et spørgsmål til, hvis man benytter en "agent/mellemled" og har betalt penge til den person, så stemmer oplysningerne ikke overens med afsenderen? Er det okay, og hvad gør man her?

Tilmeldt 10. Mar 09
Skrevet kl. 19:29

Ingen som kan give svar på ovenstående?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)