Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bil paa gule plader

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle

Jeg er ny paa Amino. Har siddet og kigget nogle af de fremragende dialoger igennem den sidste times tid og allerede faaet et par gode hints.

Bla. fulgte jeg et par traade om at holde biler indenfor eller udenfor virksomheden. Jeg regner med at skulle koere cirka 15000 km om aaret i firmaet, saa jeg har egentlig overvejet at koebe en bil paa gule plader. Jeg blev dog lidt skraemt af de dokumentationskrav for ikke-privatkoersel, jeg har kunnet laese om i diverse domme fra ToldSkats hjemmeside, men det er vel OK, saa laenge man foerer en koerebog ...

Som forfatter tager jeg jaevnligt til forskellige rolige steder for at kunne skrive i fred (e.g. i sommerhus) og har indtil videre regnet dette som erhvervskoersel med vores privatbil (med fradrag af 3.30 DKK gange XX kilometer fra hjemmet = virksomhedens adresse) uden at taenke naermere over tingene, men nu kommer jeg pludselig i tvivl. Tror I, at ToldSkat vil acceptere,

1) at der er tale om erhvervskoersel i saadanne tilfaelde?

2) at min kone er med i den fremtidige gulpladebil, da vi pt. er ved at skrive en bog sammen?

Mvh og paa forhaand tak

Jesper L

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:05
Hej!

Den situation du skildrer kunne godt give anledning til diskussion med SKAT.

Ville nok prøve at spørge SKAT for at få en tilkendegivelse fra SKAT´s side.

Peter

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:55
Dato: 21-10-2006 12:04:57
Forfatter: Peter - Revisor

Ville nok prøve at spørge SKAT for at få en tilkendegivelse fra SKAT´s side.

Og så kan det sandsynligvis godt betale sig at betale for at få et bindende ligningssvar fra SKAT, så den tilfældige medarbejder du spørger i telefonen ikke bilder dig noget forkert på ærmet, som kan blive meget dyrt for dig senere.

Der er så vidt jeg husker lige faldet dom i en sag om en forespørgsel hos skat, som danner præcedens for at det kun er bindende ligningssvar man reelt kan bruge til noget.
Det kan være der er andre brugere herinde der lige kan finde dommen, mener jeg læste om den i Børsen eller Erhvervsbladet

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:27
Hej!

Ja...læste jeg også.

I en anden forbindelse har jeg fået en vejledende udtalelse fra SKAT.

Men må nok erkende, at den ikke kan bruges til ret meget, idet der er ikke

fremgår klare konklusioner mv. fra SKAT.

Så beder om en bindende forhåndsbesked nu...for at undgå enhver tvivl.

Peter

Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:35
Ved ikke om SKAT vil acceptere at du kører i sommerhus som erhvervkørsel men kan altså heller ikke se hvordan de vil påstå at det ikke er erhvervskørsel og som forfatter arbejder man jo mange steder hvor man kan få inspiration til bøgerne så jeg ville da selv kører i gulpladebilen så tit som muligt specielt i dit tilfælde hvor man faktisk er på arbejde altid
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)