|
Hej Alle Jeg er ny paa Amino. Har siddet og kigget nogle af de fremragende dialoger igennem den sidste times tid og allerede faaet et par gode hints. Bla. fulgte jeg et par traade om at holde biler indenfor eller udenfor virksomheden. Jeg regner med at skulle koere cirka 15000 km om aaret i firmaet, saa jeg har egentlig overvejet at koebe en bil paa gule plader. Jeg blev dog lidt skraemt af de dokumentationskrav for ikke-privatkoersel, jeg har kunnet laese om i diverse domme fra ToldSkats hjemmeside, men det er vel OK, saa laenge man foerer en koerebog ... Som forfatter tager jeg jaevnligt til forskellige rolige steder for at kunne skrive i fred (e.g. i sommerhus) og har indtil videre regnet dette som erhvervskoersel med vores privatbil (med fradrag af 3.30 DKK gange XX kilometer fra hjemmet = virksomhedens adresse) uden at taenke naermere over tingene, men nu kommer jeg pludselig i tvivl. Tror I, at ToldSkat vil acceptere, 1) at der er tale om erhvervskoersel i saadanne tilfaelde? 2) at min kone er med i den fremtidige gulpladebil, da vi pt. er ved at skrive en bog sammen? Mvh og paa forhaand tak Jesper L |
Hej!
Den situation du skildrer kunne godt give anledning til diskussion med SKAT.
Ville nok prøve at spørge SKAT for at få en tilkendegivelse fra SKAT´s side.
Peter
Bliv gratis medlem