Problemet med løsninger som f.eks. FotoRobot er bare at man har betalt 80.000 kr. i udstyr før man overhovedet kan tage det første billed. 80.000 kr. er er alligevel os en salgs penge for de fleste webshops + at man jo stadig skal bruge tiden på at tage billederne.
Hvis et komplet setup kunne klares for 10.000-20.000 er jeg sikkert på at vi ville se langt flere webshops med 360 billeder. Men som priserne er nu tror jeg stadig der kommer til at gå noget tid før vi ser en helt masse shops med den type billeder.For f.eks. 3000 Euro for blot en roterende plade, det er jo alligevel en slat og så lige 4000 euro til Lys og så skal man jo os have et kamera osv.Så jo jeg tror der kommer til at gå lidt tid før det virkelig vinder frem. (priserne er med ugangspunkt i FotoRobot setup til små produkter)
Faktisk vildt at tænke på hvad FotoRobot koster når man tænker på hvor den kommer fra :-)
Når 3D vinder mere indpas, kan importørerne få taget billeder af varerne til en lav pris inden afskibning fra producenten i Kina, Indien m. fl. og dernæst stille billederne til rådighed for kunderne mod betaling. Blot mit bud på, hvordan det kan blive....
Tjek www.autoimage.dk de har udviklet et produkt der tager genstande helt op i bilstørrelse. Så vidt jeg ved så er det en vogn hvor bilerne køres ind i og wupti så har man en 3D udgave hvor baggrund ect. kan tilpasses bagefter.
Tjek www.autoimage.dk de har udviklet et produkt der tager genstande helt op i bilstørrelse. Så vidt jeg ved så er det en vogn hvor bilerne køres ind i og wupti så har man en 3D udgave hvor baggrund ect. kan tilpasses bagefter.
De laver også 360 indendørs af bilen.
Hmmm..Interiør billeder er supergode til at illustrere hvordan tingene forholder sig, men eksteriør, hvor man ser hele bilen udefra synes jeg er ubrugelig.
Jeg synes ikke man får et ordenligt billede af bilen da det ser ud som om den er taget med en sindsyg linse og bilen bliver strukket helt vildt. Man kan ikke zoome ind på detaljer og det vil jeg have brug for hvis jeg skulle kunne bruge det til noget.
Men som sagt, interiør delen er super, kan huske jeg introducerede min gamle arbejdssgiver (Vejle kommune) for princippet tilbage i 2002, hvor de derefter begyndte at dokumentere alle kommunernes bygninger indvendigt i den database...lidt samme princip :) med en cirkel på gulvet der hvor stativet havde stået :)
Tjaa det er jo nok forskelligt hvad folk kan lide - jeg syntes nu også det udvendige foto er ret godt og umiddelbart virker det ikke som om bilen er strukket på det jeg har set. Jeg kan også fint zoom på min pc og se detaljerne på bilen bedre ex. hvis der nu var en bule :-)
Kunne også tyde på, at det vinder mere og mere frem:
Tjaa det er jo nok forskelligt hvad folk kan lide - jeg syntes nu også det udvendige foto er ret godt og umiddelbart virker det ikke som om bilen er strukket på det jeg har set. Jeg kan også fint zoom på min pc og se detaljerne på bilen bedre ex. hvis der nu var en bule :-)
Kunne også tyde på, at det vinder mere og mere frem: